15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Kuppe

Mac overnemen zonder tussenkomt

beste,

Mijn grootvader ziet steeds slechter en komt vaak in de problemen met zijn iMac. Zijn computervaardigheden zijn sowieso reeds zeer miniem. Om hem geregeld uit de nood te helpen zou ik zonder zijn tussenkomst zijn iMac moeten kunnen overnemen en een aantal kleine dingen rechtzetten, en hem eventueel op goede weg zetten. Zijn iMac staat continue in sluimerstand, dus dat is geen probleem.

Is er een mogelijkheid dat ik vanop mijn macbook pro zijn iMac op ieder moment kan overnemen? Teamviewer is een optie maar doordat het wachtwoord steeds verandert, vrees ik dat het moeilijk wordt om hem dit steeds door te laten spelen. Is er dus een mogelijkheid om met een vast wachtwoord te werken of een dergelijk iets op te zetten zodat hij zelf niks moet doen.

Alvast dank!

Bijdrager
    sidartha

Check anydesk even. Daar heb ik een tijd zonder problemen mee gewerkt.

Voor prive gebruik is het gratis.

Bijdrager
    Kuppe

Ik bekijk het eens. Dank je voor de inbreng. Het mag wel iets kosten als het een goede oplossing kan zijn.

Bijdrager
    TheBigZ

Zit standaard in Messages (“Berichten”) tegenwoordig.

https://support.apple.com/nl-nl/guide/messages/screen-sharing-icht11883/mac

Bijdrager
    Kuppe

Beste,

probleem is dat hij van zijn kant hiervoor ook een aantal acties moet ondernemen. Ik zoek iets waarbij ik van mijn kant alles kan regelen.

bedankt voor de inbreng!

Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

Ik maak zelf verbinding met mijn servers door vnc://xxx.xxx.xxx.xxx (waarbij xxx.etc. het IP adres is van de server). Maar dan moet er wel van buitenaf toegang mogelijk zijn via de router en dat vereist weer aanpassingen in de NAT tabel als dat al mogelijk is. Ik denk dus dat inderdaad zoals gezegd Anydesk je beste optie is. Logmein is ook nog een mogelijkheid.

Bijdrager
    nieuwsgroepen

Teamviewer kent bij mijn weten ook de mogelijkheid tot het creëren van een standaard inlog account met vast wachtwoord. Staat mij bij dat ik dat in het verleden wel eens heb gebruikt (versie 8 en 9), weet dus niet hoe dat in de huidige versie is geregeld.

ps. Moet je er wel voor zorgen dat teamviewer gestart wordt als de mac gestart wordt, en weet niet meer of wake on lan ondersteund wordt, maar er is natuurlijk niets op tegen als je grootvader de muis even een zetje geeft (tevens voor hem een extra controle wie de computer overneemt)

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Apple zelf heeft (of had) back to my mac.

Dat is sinds Mojave niet meer, maar dan is er nog Apple Remote Desktop

Bijdrager
    fred44nl

er is ook RealVNC

voor particulieren gratis

en zodanig instelbaar, dat de Mac waarmee verbinding wordt gemaakt, niet telkens toegang moet verlenen.

Bijdrager
    Groentenboer

Teamviewer kent de optie om een vast wachtwoord in te stellen.

Bijdrager
    Outragemac

Ik gebruikte een aantal jaar geleden Log Me In om vanaf mijn thuiswerkplek in te loggen op mijn werk

Bijdrager
    jorikcaljouw

Ik gebruik ook Teamviewer om een Mac van een familielid en de PC van m’n moeder op afstand in te komen. Ik vraag ze alleen om de PC/Mac aan te zetten, dat lukt ze meestal wel ;-). Dan kun je die machines aan je account toevoegen en heel gemakkelijk inloggen, voor persoonlijk gebruik legaal gratis en de verbinding vind ik via Teamviewer altijd erg goed. Anydesk ook goede dingen over gehoord, maar zelf (nog) niet geprobeerd.

Bijdrager
    Dorkiban

Ik gebruik Jump desktop voor mijn ouders (windows en mac). Ben er erg blij mee. Het gebruikt veel minder systeembronnen als Teamviewer. 1x de client installeren en zij hoeven alleen de computer aan te zetten en er is verder geen interactie van hen uit nodig. Het is ook gebruiksvriendelijk in mijn ervaring. Maar idd, ik heb verder ook goede dingen gehoord van Teamwiewer.

Bijdrager
    Groentenboer

<p class=”cite”>Dorkiban op 19 december 2018 om 16:03</p>
    Het gebruikt veel minder systeembronnen als Teamviewer.

Pertinent onjuist.

Bijdrager
    Kuppieee

Ik heb het via teamviewer kunnen doen. Teamviewer moet gewoon lopen op zijn pc en dan kan ik op elk moment overnemen.

De app is uiteraard superhandig om op elk moment van de dag te kunnen helpen via iPhone.

Bedankt om mee te denken!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.