8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    J-peters

Mac overnemen via Berichten werkt niet meer?

Hallo,

Onlangs gebruikte ik de applicatie Berichten, en nam dan op afstand de Mac van een kennis over.
    Ik kon dan via ‘vraag xxx het scherm te delen’ de Mac overnemen en wijzigingen aanbrengen of anderzijds.

Na de upgrade naar El Capitan lijkt dat niet meer te werken. Het groene icoontje dat aangeeft dat de andere partij online is, dubbelklik ik dan en krijg een foutmelding. (iets in de strekking van ‘deze camera wordt gebruikt bij een andere chat’)

Dat overnemen dat doe ik middels een ‘google account’ aan beide kanten.
    Wie heeft een bruikbare tip?

Groet,
    Jan

Bijdrager
    Verdult

Kan je niet gewoon hulp op afstand gebruiken van OSX zelf?

Bijdrager
    J-peters

@verdult

Bedankt voor je reactie, maar ehh hulp op afstand? Van Apple bedoel je?

Bijdrager
    Verdult

@j-peters
    Nee, dat is echt tussen twee bekenden. Ik weet zo uit mijn hoofd niet precies hoe het werkt. maar als je in je settings beeldscherm delen aanzet kan de ander een verzoek sturen (via apple ID) om je mac over te nemen.

Ik ben helaas niet in de mogelijkheid om het binnenkort voor je uit te zoeken (mijn macbook laad niet meer op, moet ik nog maken) maar ik heb het laatst nog gebruikt.

Bijdrager
    Golfgast

Heeft de andere partij ook El Capitan al geïnstalleerd? Wellicht gaat er daar iets fout omdat het twee verschillende versies van het OS zijn en dus oud niet meer met nieuw kan praten als het ware.

Bijdrager
    J-peters

@verdult, en
    @golfgast

Bedankt voor jullie reactie. Het klopt dat op de andere Mac El Capitan nog niet was geïnstalleerd.
    Inmiddels wel dus ik zal het nog eens proberen vanavond. Laat het nog weten.

Groet,
    Jan Peters

Bijdrager
    J-peters

Voor de liefhebben hier de foutmelding die ik krijg;

Bijdrager
    Bruce27

ik gebruik al jaren teamviewer, prima progr en gratis.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.