11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Jordy.vander.Meij

Mac overnemen met remote desktop vanaf WinXP pro

He all,

Kan je je mac ook overnemen met remote desktop vanaf en win XP computer? Zoja, moet je hiervoor nog dingen instellen?

tnx

Bijdrager
    Lexis

Voorzover ik weet werkt ARD niet op WINXP, en voorzover ik weet is dit een mac forum. Maar omdat er een mac in het verhaal voorkomt wil iemand je het vast wel uitleggen. Volgens mij moet je dan vanaf je WINXP bak, een soortgelijk progje installeren, alleen ik ben de naam hiervan kwijt. Volgens mij is het daarna een kwestie van IP adressen intikken. Als dat progje tenminste kan samenwerken met apple.

Bijdrager
    Jordy.vander.Meij

vanaf remote desktop werkt het niet, ik heb het gevoel dat ik iets op mn mac moet intstellen.. maar wat

Bijdrager
    sypie

VNC? Dat gaat meestal wel werken lijkt mij. Het is namelijk ook gemaakt voor Apple…

Bijdrager
    Jordy.vander.Meij

vnc ja inderdaad bij g ebrek aan beter:)

Bijdrager
    sypie

Ik moet alleen nog uitzoeken dat osx dat standaard aan heeft staan, mijn ibook heeft namelijk een probleem met het videogedeelte… En remoten zou dan nog leuk zijn…

Bijdrager
    ajvankesteren

Ja hoor dat kan, in een paar eenvoudige stappen:

1. op de mac in systeemvoorkeuren – Delen moet je ARD en ik geloof ook extern inloggen aanvinken in voorzieningen en instellen (gebruiker selecteren, wachtwoord instellen, en alle opties aanvinken);
    2. op de WinXP machine een VNC client installeren (maakt eigenlijk niet uit welke), vervolgens de client starten, het IP adres van de Mac ingeven als host en wachtwoord ingeven. Het kan zijn dat je een account moet aanmaken met dezelfde naam als die je onder de Mac hebt geactiveerd;
    3. VNC away!

Bijdrager
    ateazz

hey

nog een kleine toevoeging
    als je in de sharingpanezit is er nog een aparte regel waar je kan aanvinken dat VNC gebrujikers die machine over kunnen nemen, met een ander wachtwoord

Bijdrager
    blork

Ik heb thuis op de mac delen, ARD en extern inloggen aangezet.

Op mijn werk op een WinXP machine heb ik nu UltraVNC geinstalleerd.
    Ik weet alleen niet wat ik nou moet invullen om mijn Mac te kunnen gaan “besturen”.
    Het IP adres van de Mac, waar vind ik dat?
    Het IP adres van de Mac ingeven als host, waar doe ik dat?

Is er ergens een uitgebreidere uitleg te vinden, zodat ik het ook snap….:oops:

Bijdrager
    ajvankesteren
    ”blork”

Ik heb thuis op de mac delen, ARD en extern inloggen aangezet.

Op mijn werk op een WinXP machine heb ik nu UltraVNC geinstalleerd.
    Ik weet alleen niet wat ik nou moet invullen om mijn Mac te kunnen gaan “besturen”.
    Het IP adres van de Mac, waar vind ik dat?
    Het IP adres van de Mac ingeven als host, waar doe ik dat?

Is er ergens een uitgebreidere uitleg te vinden, zodat ik het ook snap….:oops:

IP adres vind je in systeemvoorkeuren -> netwerk -> [verbindingssoort] -> TCP/IP, et voilà.
    Als alternatief installeer je een widget als iStat pro/nano.

Zelf gebruik ik TightVNC, en dat is nog veel makkelijker dan ik in eerste instantie aangaf (het is alweer even geleden dat ik het heb ge├»nstalleerd op de laptop van m’n vrouw) – je hoeft geen extra account aan te maken onder XP, wel moet je -uiteraard- het IP adres van de Mac weten, en het wachtwoord dat je op de Mac hebt ingesteld.
    Vervolgens start je Tight VNC viewer op, geef je in het invoerveld achter VNC server het IP adres van de Mac op, en klik je op connect. Je wordt om een wachtwoord gevraagd, geef het wachtwoord op dat je op de Mac hebt ingesteld en klaar is Klara.

Overigens staat er een prima uitleg op de site van [email protected], hoor:

klik…

In grote lijnen komt het allemaal op hetzelfde neer, van de meeste instellingen kun je gewoon afblijven.

Bijdrager
    blork

bedankt voor de reactie, ik ga dit morgen eens uitproberen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.