4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Afroman

Mac OSX Server Vs iCloud

Ik heb een beetje zitten kijken naar een OSX Server ding. Het kost echt niet veel voor serversoftware.

En ik zie dat je ook je eigen mail-server, agendaserver en backup-server van kan maken.

Maarrrr. Wat zijn hier nou de voordelen van? En wat maakt dit beter dan iCloud?(behalve dat je data lokaal gestored staan in plaats van bij ome Tim Cook?)

Bijdrager
    hokkie

Privé gezien niet veel en zal iCloud ruimschoots voldoende zijn! Sterker nog, misschien wel beter.

Maar heb je een bedrijf, waar je alles zelf wil controleren, met bepaalde “users” wil werken (en de bijkomende beperkingen), kan het een uitkomst bieden.
    – Meerdere agenda’s (sales, R&D, HRM, etc.) delen en beheren.
    – Centrale adresboek, met (groeps)chat,
    – Meerdere Macs en iOS en één “lokale” Time Machine backups
    – Mailserver, geen beperking met opslag
    – DNS server
    – DHCP server
    – Website hosten
    – Eigen WikiPedia hosten

Ik heb de server licentie gekocht, puur voor fun! Maar eigenlijk gebruik ik er maar 10% van.

Bijdrager
    Verdult

Wat ik gehoord heb van professionele serverbeheerders heeft OSX Server te veel beperkingen qua uitbreiding. Het werkt dus alleen op kleine schaal.
    Persoonlijk zou ik voor server toepassingen naar linux kijken.

Bijdrager
    Afroman

Ja precies. Maar voor een normaal huishouden met diverse Macs, iPads en telefoons heeft het eigenlijk te weinig voordelen zo te horen. Dan is het beter voor aparte Time Machine schijven/Time Capsule, en iCloud/Gmail accounts.

Want het ziet er allemaal wel heel mooi uit n je kan er wel redelijk wat mee. (ook qua accounts beheren, Time Machine en eigen mailservers) Alleen voor een normaal huishouden zie ik dat het een beetje teveel van het goede is ook.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.