6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Macmortsel

Mac osx – Palm Z22

Hoi,

Heeft er iemand ervaring met de combinatie Mac OSX en Palm Z22 ? Graag pro en/of contra’s;
    Thx

Chris

Bijdrager
    magic-with-mac

Topic verplaatst naar Gadgets & Lifestyle.

Bijdrager
    Eehhm…

Ja, ik.

Aanbeveling 1: zet in iCal Time zone support aan en op Amsterdam. Ik heb wel eens gehad dat ik al mijn afspraken een uur moest opschuiven omdat ik ze in de verkeerde tijdzone had. (dat gebeurt kennelijk als je op 1 van de 2 geen timezone support aan hebt ofzo.)

Aanbeveling 2: bekijk Missing Sync eens (versiontacker.com). Dan heb je uniforme kleurcodering iCal calendars en Palm categories, superhandig. En ook iPhoto album syncen met Palm photos, bijvoorbeeld.

Aanbeveling 3: check Apple support forums, of google eens met iCal + Palm z22, dan vind je wel wat tips.

Verder: prima apparaatje voor weinig geld, bij gebrek aan Apple PDA… beter prijs-kwaliteit verhouding is er niet naar mijn mening.

Bijdrager
    wout3r
    ”Eehhm…”

Aanbeveling 2: bekijk Missing Sync eens (versiontacker.com). Dan heb je uniforme kleurcodering iCal calendars en Palm categories, superhandig. En ook iPhoto album syncen met Palm photos, bijvoorbeeld.

Voor Palm heb je toch geen Missing Sync nodig? Ik heb de Palm Zire 72 en heb geen enkel probleem met syncen.

Bijdrager
    Eehhm…
    ”woopz”
    ”Eehhm…”

Voor Palm heb je toch geen Missing Sync nodig? Ik heb de Palm Zire 72 en heb geen enkel probleem met syncen.

Nee, dat klopt. Maar zover ik weet kun je alleen de kleuren van je iCal calendars met Missing Sync gelijk houden. Zonder (dus via iSync) werkt het wel, maar alle events zijn van de zelfde soort. Ik heb een zakelijke en een privé kalender, en zo nog wat categoriën. Die zie ik aan de klaur op mijn palm en in iCal gelijk, dank zij Missing Sync. Als jij het zonder kunt, leg je me dan even uit hoe dat werkt?

Bijdrager
    suspie

Je kan inderdaad geen onderscheid meer maken in de kalenders. Ook lokatie word niet gesyncd naar palm, die een eigen lokatie veld kent.

Verder worden ook foto’s bij adressen niet gesynchroniseerd.

Maar dit is voor mij niet genoeg reden om Missing Sync aan te schaffen. Ik gebruik mijn Palm enkel en alleen als kalender, en kom met één kalender voor zowel werk en prive prima uit. Vooral omdat ik de synchronisatie met .Mac en web publishing dan handiger vind.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.