29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:

Bijdrager
    sanderb

Mac OSX op x86

Ik heb via via via een x86 versie van osx

Alleen nu heb ik nog wat problemen met installeren….

Aan het eind van de installatie beland ik onder het kopje afronden en blijft het ladentje logootje maar staan maar start het systeem niet automatisch op.

Ik heb 1 schijf met de onderstaande partities:
    2000 pro
    xp pro
    vista ultimate
    kubuntu
    mac

Systeem:
    2,8 ghz
    120 gb schijf
    512 mb ram

Wie o wie kan me helpen?

Anoniem

Ook al kon ik je helpen, dan mag het hier denk ik niet, OS X op een PC draaien behoort tot de illegaliteit…

Bijdrager
    PietjePuk
    ”MacOSX.nl

Auteursrechten
    Meest besproken twistpunt voor inhoudelijke discussie tot nu toe is auteursrecht. MacOSX.nl hecht er waarde aan alle inhoud op het forum binnen de grenzen van de wet te houden. Dit betekent dan ook dat het aanmoedigen of assisteren in het breken van auteursrechten niet wenselijk is, en daarom buiten de etiquette van het MacOSX.nl-forum valt.

Met andere woorden:
    • Elkaar actief helpen in het vinden of direct downloaden van bestanden/programma’s waar gewoonlijk voor betaald wordt, is niet toegestaan;
    • Elkaar actief helpen in het vinden of direct beschikbaar stellen via MacOSX.nl van bestanden die vertrouwelijk zijn, is niet toegestaan. Denk hierbij aan bèta-software die door de fabrikant of auteur niet publiek is gemaakt;
    • Elkaar actief helpen in het vinden van seriële productcodes (serials) of cracks, is niet toegestaan.
    • Elkaar helpen bij het installeren van illegaal verkregen software.

Dit betekent niet dat programma’s als peer-to-peer software onbesproken moet blijven. Immers het bestaan van deze programma’s is een omstreden, maar niet-strafbaar feit. Een discussie over welke peer-to-peer applicatie het best werkt, is dan ook een voorbeeld van een toelaatbare discussie.

We vertrouwen erop dat leden zelf prima kunnen inschatten waar de lijn in deze discussie wordt getrokken. De moderators zullen ingrijpen wanneer zij denken dat deze lijn overschreden wordt.

Auteursrecht m.b.t. inhoud van andere sites, kranten en tijdschriften
    Het is auteursrechtelijk ook niet toegstaan om in zijn geheel artikelen of teksten van andere websites, kranten of tijdschriften te kopiëren en op de forums van MacOSX.nl te plaatsen. Korte citaten zijn wel toegestaan. Vermeld altijd de bron de geef een link naar het betreffende artikel.
    Teksten die integraal worden overgenomen zullen door de moderators worden verwijderd of ingekort.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Niemand zal je hier helpen vrees ik
    aangezien het hier om een volledig illegale gekraakte versie gaat van OSX op een systeem dat bijgevolg in feite helemaal niet ondersteund wordt.

Anoniem

Mocht je confirmatie willen, hier staat het:

http://store.apple.com/Catalog/US/Images/MacOSX.htm

(paragraaf 2, regel 1)
    Je mag dus OS X alleen installeren op een computer met een Apple label.

Bijdrager
    migel

lollll

Anoniem

Kijk, overdrijven is ook een vak…

Bijdrager
    HJR

inderdaad wat een vreselijke moraalridders op dit forum zeg.

ik heb osx op mijn linux server ook geinstalleerd in een vmware sessie. gewoon kijken hoe het werkt…. ik zag geen links geven maar google eens op osx86 project. ze hebben zelfs een forum waar ze je dus wel kunnen helpen.

alleen dan komt het. osx86 is dus een gehackte versie van de development hardware die bij de introductie van intel aan developers voor weinig als lease contructie werd aangeboden. deze was geloof ik gebaseerd op kernel 10.4.3. de driver support is minimaal en hij kan niet eens goed met dual core processoren omgaan.

het is gewoon behelpen met die versie. zeker als je een amd cpu hebt en allerlei patches moet gaan installeren welke het systeem er niet echt stabiel op maken…. kortom zwaar instabiel en retetraag in vmware door vesa grafische ondersteuning (=vga standaard zonder enige vorm van 2d en 3d acceleratie).

als je het wel werkend krijgt, zit je nog steeds met het update probleem. software update? niet uitvoeren anders krijg je geheid kernelproblemen. wat dat betreft zorgt apple er goed voor dat het te lastig blijft voor de thuisgebruiker om op hun pc te zetten.

dus als alternatief voor windows voor op je pc is osx dus niet. als je osx wilt proberen, koop dan gewoon een mac. ze zijn tegenwoordig niet meer zo duur als vroeger en je krijgt er een design machine voor terug.

ik heb de overstap in 2004 gemaakt, omdat ik een unix/linux gebruiker ben en teveel applicaties in linux niet werden ondersteund en in osx wel, en ik verliefd was op de interface en de unix/bsd onderlaag van osx.

ik heb mijn broertje al weten te overtuigen en heeft een macbook. in tik op dit moment achter mijn derde apple en ik heb een collega al weten te overtuigen (ook unix engineer), maar zelfs mijn broertje die dus alleen windows kon is zeer onder de indruk van osx.

ga voor de gein een spelen met een mac in een apple centre. doe dit dan niet in het weekend ofzo, want dan is het beredruk, maar gewoon op een doordeweekse dag.

apple is niet heilig en er zijn ook nukken in osx die ik irritant vind, maar computeren is wel een stuk leuker geworden met osx. geen gezeik meer, gewoon werken….

en ik denk dat alle mede forummers hier dit kunnen beamen, alleen probeer overstappers te overtuigen en niet af te kraken met…. hee je bent illegaal bezig dus rot op en blijf van ons heilige apple af……:(

Bijdrager
    madcat
    ”Niek

Mocht je confirmatie willen, hier staat het:

http://store.apple.com/Catalog/US/Images/MacOSX.htm

(paragraaf 2, regel 1)
    Je mag dus OS X alleen installeren op een computer met een Apple label.

Op Tweakers (GoT) is ditzelfde item ook al geblocked.
    Echter ik wist niet dat je een legale mac os x niet op een pc mocht draaien *Heeft nog wel een mooie apple stikker*;)

Maar sander.. koop een mac mini.. desnoods 2e hands die G4’s worden nu bijna bij 2 flessen melk weg gegeven. Of probeer eerst eens de “pear pc” emulator
    Ik heb uit betouwbare bronnen vernomen dat een “success volle hack” nog steeds niet lekker draait op een pc en dan hou je alsnog een langzaam en instabiel systeem over

edit:
    HJR bevestigd ook maar weer eens dat osx op een pc 3x niks is.

check http://pearpc.sourceforge.net/ eens om te kijken of OS X je beter bevalt dan windows
    hier http://www.osx86project.org/ zijn ze bezig om os x op een pc te zetten, maar nogmaals is het zwaar af te raden, je hebt hele specifieke hardware nodig en dan is het alsnog K.U.T en dan krijg je een verkeerde indruk van OS X

Bijdrager
    Burp

Neem je ons nou in de maling:-)

Je gaat gaat op een Apple forum met grotendeels windowshaters vragen waarom je je x86 osx niet op je windows pc kan draaien.
    Ten eerste weet niemand dat, omdat we hier allemaal echte macs hebben en ten tweede gaan ze hier nog liever dood dan jou hiermee te helpen.:-)

Bijdrager
    HJR
    ”Burp”

Je gaat gaat op een Apple forum met grotendeels windowshaters vragen waarom je je x86 osx niet op je windows pc kan draaien.
    Ten eerste weet niemand dat, omdat we hier allemaal echte macs hebben en ten tweede gaan ze hier nog liever dood dan jou hiermee te helpen.:-)

ik heb dus een echte mac en heb osx86 voor de pc dus geprobeerd…. en ik heb het na een week opgegeven omdat het instabiel was en lastig met updates…. proberen om te kijken of ik het werkend krijg is af en toe ook een sport.

en die laatste opmerking is zo typerend voor apple gebruikers…. ze zijn de objectiviteit kwijt… alles wat apple is is heilig en de rest slecht…. kom op zeg! hybride omgevingen zijn de toekomst en niet een variant. de klant wil keuze! als alles mac zou zijn, dan komt er een ander product en krijg je dus weer dat die lui die zich willen verzetten tegen de massa mac haters worden…..

wees aardig voor de medemens en help ze gewoon op weg. de conclusie kan die persoon dan zelf trekken en heeft hij ons echt niet voor nodig…

Bijdrager
    djdnl
    ”HJR”
    ”Burp”

ik heb dus een echte mac en heb osx86 voor de pc dus geprobeerd…. en ik heb het na een week opgegeven omdat het instabiel was en lastig met updates…. proberen om te kijken of ik het werkend krijg is af en toe ook een sport.

en die laatste opmerking is zo typerend voor apple gebruikers…. ze zijn de objectiviteit kwijt… alles wat apple is is heilig en de rest slecht…. kom op zeg! hybride omgevingen zijn de toekomst en niet een variant. de klant wil keuze! als alles mac zou zijn, dan komt er een ander product en krijg je dus weer dat die lui die zich willen verzetten tegen de massa mac haters worden…..

wees aardig voor de medemens en help ze gewoon op weg. de conclusie kan die persoon dan zelf trekken en heeft hij ons echt niet voor nodig…

Ho ho ho, niet alle mac bezitters zijn zo, het maakt mij echt niet uit.

Bijdrager
    G-Force

Gewoon op de reset knop drukken? Om je een beetje op weg te helpen, je hebt hoogstwaarschijnlijk een fout in de kernel. Genoeg over te vinden op de daarvoor bestemde fora.:) Maar inderdaad, dit komt absoluut niet in de buurt van de ervaring op een echte Mac, al dat gehack etc. doet het OS niet goed.

Bijdrager
    zizou86

sorry, double posting:P

zie bericht 2;)

Bijdrager
    zizou86

Hallo,

Ikzelf loop ook osx x86 (en nog stabiel ook;) ) Enige reden waarom ik dat doe is omdat mijn kleine broertje zo’n macbook heeft gekregen, en daar ben ik helemaal gek van:) Aangezien ik al een tijdje bezig was met sparen voor een Macbook was het een tegenslag voor mijzelf..

Dus osx x86 is een fantastisch middel om eens het echte osx te proeven, zonder het moeten kopen:) En wat sommigen van jullie over-reacted Mac fanaten niet begrijpen is dat iemand die Tiger op z’n X86 systeem wil laten lopen over het algemeen iemand is die A ) Mogelijk wil overstappen en zo het OS leren kennen.. B ) Mensen die Mac willen maar nog niet kunnen betalen, maar die naar verloop van tijd niks anders zullen willen dan een 100% stabiel systeem en dus zo snel mogelijk zullen overstappen.. Want zeg nou eerlijk, Macs zijn over het algemeen een stukje duurder dan x86 machines, alhoewel ik van mening ben dat je bij Mac wel het idee hebt dat het elke cent waard was. Of C : Mensen die kijken, het haten en never zullen overstappen, Apple zou dus sowieso nooit winst aan de mensen maken.

OS x x86 is naar mijn idee gewoon een trial:P En mocht je de ‘ volle’ versie willen (stabiel en heel veel minder onderhoud) koop je een echte..

Maar als je dus echt graag je osx x86 aan de praat wil krijgen stel ik voor eens grondig te gaan lezen op http://www.insanelymac.com …. Het is trouwens ook een buitegewoon leuk experiment voor mensen die al een echte MAC hebben, je leert hiermee hoe het osx in elkaar zit, aangezien je er heel veel aan moet sleutelen wil je het werkend hebben.. (licht er aan, sommige hardware word gewoon slechter ondersteund dan het andere) Ik denk namelijk meer over het os x te weten dat de gemiddelde Mac-User..:) (Maar keep in mind dat je eerst wel de dvd moet kopen, en patchen, en niet zomaar van het internet af halen. )

In the end heeft heel osx x86 een goede invloed op apple, aangezien de mensen die het niks vinden sowieso nooit een mac zouden gaan kopen, maar de mensen die het helemaal fantastisch vinden zullen niet kunnen wachten om een eigen ECHTE mac te gaan kopen:) Maar tot ik genoeg gespaard heb om een macbook pro te kopen, zit ik vast met osx x86;)

Groeten !

(wanabe mac-user :p)

Bijdrager
    Juch
    ”zizou86″

OS x x86 is naar mijn idee gewoon een trial:P En mocht je de ‘ volle’ versie willen (stabiel en heel veel minder onderhoud) koop je een echte..

Ik zal de hoge raad op de hoogte stellen van jouw mening. Wellicht dat ze dan een ander standpunt nemen over auteursrechten…… :S;)

Bijdrager
    migel

lollll

Bijdrager
    Electr0n
    ”sanderb”

Ik heb via via via een x86 versie van osx

Alleen nu heb ik nog wat problemen met installeren….

Aan het eind van de installatie beland ik onder het kopje afronden en blijft het ladentje logootje maar staan maar start het systeem niet automatisch op.

Ik heb 1 schijf met de onderstaande partities:
    2000 pro
    xp pro
    vista ultimate
    kubuntu
    mac

Systeem:
    2,8 ghz
    120 gb schijf
    512 mb ram

Wie o wie kan me helpen?

Je kan ook niet op herstart zelf handmatig klikken?
    Dat is wel fucked. Probeer een ander te vinden, of via PearPC.

Bijdrager
    Pivni Pes
    ”migel”
    ”zizou86″

**KNIP**

je ben gek man. je gaat toch geen cd kopen en dan op je pc installeren kan je beter een nieuwe computer kopen of een tweedehands g4 van honderteuro ben je goedkoper uit

Niet zo netjes om iemand gelijk voor gek uit te maken denk ik.
    Maar goed, ik heb zelf nu ook voor 99,- een G4 gekocht met osX tiger voor om te oefenen.
    Stom toevallig sterf die zelfde dag de PC (met Ubuntu) van mijn vrouw, dus mijn vrouw werkt er nu mee.
    Ik moet zegen dat ik het systeem helemaal geweldig vindt en ik wil zelf ook wel over op osX.
    Alleen ik heb een PC staan van bijna een jaar oud, was niet een van de goedkoopste.
    Eigenlijk zou ik daarop best wel osX willen draaien, hij is gewoon nog te jong om weg te doen.
    Als mijn PC 3 jaar oud is zal hij zeker worden vervangen voor een Apple
    Ook is het zo dat ik het gezeur met Windows een beetje zat ben, dus dat ik of andere mensen osX
    op een PC willen draaien is zo gek nog niet denk ik.

Bijdrager
    zizou86
    ”migel”

je ben gek man. je gaat toch geen cd kopen en dan op je pc installeren kan je beter een nieuwe computer kopen of een tweedehands g4 van honderteuro ben je goedkoper uit

Pardon? Door op z’n minst die CD te kopen betaal je nog voor de software, ipv het zomaar van het internet af te halen. En een Tiger Cd is aanzienlijk goedkoper dan een hele computer.. :/ Of ligt dat allemaal aan mij? Het is een suggestie, feit is dat niemand het zo doet aangezien ze allemaal een versie gratis & iligaal van het internet af plukken.

Bijdrager
    HJR

je betaalt dus voor software wat zowiezo illegaal is omdat je het op een pc installeert…… illegaal is illegaal en dus weggegooid geld.

stop die 150 euro dan in een potje en spaar zoals velen hier noemen voor een mac waar je osx bij krijgt.

Bijdrager
    G-Force

Een niet-werkende restart is een fout in de gehackte kernel.;)

Ook kan je de software kopen wat je wilt, maar:
    – Het werkt niet (Tiger DVD’s zijn PowerPC only).
    – Het is nog steeds illegaal omdat de software alleen op een Apple branded computer geïnstalleerd mag worden.

Ok, eerlijk is eerlijk, ik heb het wel eens geprobeerd en daar ben ik blij om. Ik heb op die manier mijn scanner en printer bijvoorbeeld kunnen proberen. Het beviel me zelfs zo goed dat ik gelijk naar Groningen ben gegaan om een iMac te bekijken. Deze maand wil ik er een bestellen, als alles goed gaat. Ik zie het niet echt als een demo ofzo, maar het heeft mij persoonlijk wel geholpen. Maar geen nood, ik werk weer op good ol’ Windows. :wink:

Bijdrager
    migel

lollll

Bijdrager
    TurkishDelight

wat zijn jullie ervaringen van OSx86 op een windowsbak?

Bijdrager
    zizou86
    ”TurkishDelight”

wat zijn jullie ervaringen van OSx86 op een windowsbak?

Vind het wel lollig dat je je computer een windows bak noemt:P Kan net zo goed linux ofzo op.

Maar, mijne zijn goed:P En kan bijna m’n échte mac kopen.

Maar ik geloof niet dat dit de plek is omdit alle te bespreken, je hebt er verschillende fora voor zoals bijv. http://www.hackint0sh.org...

Bijdrager
    Proof of Youth

Waarom wil je ooit 5 verschillende besturingssystemen op je PC willen hebben?:roll:

Bijdrager
    vet_osx

een beetje variatie :wink:

Bijdrager
    Thomash
    ”Kabouter”

Waarom wil je ooit 5 verschillende besturingssystemen op je PC willen hebben?:roll:

Omdat ook jij dondersgoed weet dat Windows nou vaak eenmaal fijner gamed dan een mac, terwijl, browsen msn’n en dat soort dingen weer (naar mijn mening) feel fijner gaan op OS X. (en zo kan je ook wel positieven dingen over linux zeggen)

Daarom dus:P

Bijdrager
    iFreaky

Gamen… :mrgreen:

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.