10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    MacMartino

Mac OSX Maverick installeren op OS 10.4.11?

Hello, Ik heb nog een MacPro met Intel (G5) staan met sys 10.4.11, waar ik nu Mavericks op wil zetten.
    Maar hoe? Ik kocht een USB stick en via DiskMaker X zette ik de Installeer OS X Mavericks daar op (bootable). Duurde wel een eeuwigheid, maar ik denk dat het er op staat. Start bijv. in mijn iMac keurig op bij aanklikken.

Maar: als ik de MacPro opstart kan ik de USB stick niet als opstartschijf selecteren (staat er niet bij) en
    ook kan ik het installatieprogramma niet opstarten (staat rondje met streep doorheen, kan niet worden geopend met het systeem).

Hoe moet ik het er nu op krijgen?
    Graag jullie hulp!

Bijdrager
    mowat

Ik dacht dat je minstens 10.6.8 nodig had om er Mavericks over te installeren.
    Als het natuurlijk nog kan op een Macpro G5 , maar dat kan je nazien bij Apple.
    Hier het antwoord op mijn 2 punten :
    http://www.apple.com/benl/osx/how-to-upgrade/

Bijdrager
    Targaryen

MacPro G5 heeft volgens mij nooit bestaan? Het gaat om een PowerMac G5 of een Mac Pro… Je zult sowieso eerst naar de laatste versie van Snow Leopard moeten (als dat al werkt…)

Bijdrager
    penseel
    Inactief
    Anoniem

Een G5 is toch een PowerPC chip, geen Intel?

Bijdrager
    MacMartino

Mm, ok het is de MacPro met eerste Intel chip. Dus volgens mij moet het kunnen.

Bijdrager
    Targaryen

Zelfs dan nog lukt dat niet volgens mij. Ik denk dat de eerste Mac Pro verscheen in 2006? Mavericks werkt alleen op Mac Pro’s uit 2008 of nieuwer.

Bijdrager
    penseel
    Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    MacMartino

Ben benieuwd naar die methode! De 1,1 (2007) staat inderdaad niet op de ondersteunde lijst. Maar goed, we trachten nu ook de methode zoals in de link van TheBigZ beschreven: dat lijkt me cool!
    Lukt alleen niet, omdat ik een deel van de aan te passen files niet kan vinden:( (usr/standalone/boot. bestand)…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.