14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Afroman

Mac OSx Malware

Ik ben ervan overtuigd dat OSX veiliger is dan Windows maar ook ik moet eraan geloven. Mijn Mac is geinfecteerd.

Ik was aan het Googlelen/op OMT aan het zitten alleen plots kreeg ik superveel reclame “Powered by MacVX”.

Constant krijg ik ook popups.

Iemand die weet hoe ik van deze teringzooi afkom? Ik heb geen flauw idee wat er verkeerd gaat.

Bijdrager
    madcat

Bijdrager
    Afroman

Even testen!

https://discussions.apple.com/thread/6471375
    Dit had ik ook gedaan. Voor de mensen die er ook last van hebben.

Bijdrager
    Afroman

Thanks heeft goed geholpen! Ik weet dat de link die ik geplaatst hebt ook help maar het programmaatje werkt veel makkelijker.

Weet alleen niet hoe ik eraan gekomen ben.

Bijdrager
    KarelWillem

Er is niets geïnfecteerd hoor.
    Dat heb je gewoon zelf geïnstalleerd.

Bijvoorbeeld het programma Vuze is daar heel goed in.
    Er wordt keurig aangegeven wat er allemaal wordt geïnstalleerd, maar daar klikken de meeste mensen gewoon overheen.
    En zo gaat dat wel met meer installaties.

Bijdrager
    Maced.2

Juist..zelf gedaan:P

We klikken maar aan ,zonder na te denken:nerd:

Bijdrager
    Afroman

Ja wellicht maar dan was het zo subtiel aangegeven. Maar heb de afgelopen maand behalve de DNG converter van de Adobe site.

En ik zie het vandaag net voor het eerst nu ik mijn MacBook openklap op het netwerk van het bedrijf maar verder geen idee.

Maar jullie Mac-gehersenspoelde hersentjes moeten ook eens realiseren dat de Mac ook vatbaar is voor malware.

Bijdrager
    koen

*kuch* zoekfunctie *kuch*:evil:

Bijdrager
    madcat
    Afroman op 07 november 2014

Even testen!

https://discussions.apple.com/thread/6471375
    Dit had ik ook gedaan. Voor de mensen die er ook last van hebben.

mooi, doneer even een paar euro aan die developer als bedankje:)

Moderator
    Raymon Mens

Bijdrager
    KarelWillem

…Maar jullie Mac-gehersenspoelde hersentjes moeten ook eens realiseren dat de Mac ook vatbaar is voor malware.

Iets wat je zelf installeert kun je een operating system niet aanrekenen.

Misschien zijn er wel mensen die deze adware graag gebruiken in hun browser. Weet jij veel?:)

Bijdrager
    Godfather

Maar jullie Mac-gehersenspoelde hersentjes moeten ook eens realiseren dat de Mac ook vatbaar is voor malware.

Haha, dat is een goeie. Zelf (onbewust) spullen installeren, je wachtwoord ervoor geven en vervolgens je OS de schuld geven van vatbaarheid voor malware en anderen beledigen die hier kritisch op reageren. Gefeliciteerd, dat alles in 1 zin, knap gedaan!

Bijdrager
    SunKeeper
    KarelWillem op 07 november 2014

Misschien zijn er wel mensen die deze adware graag gebruiken in hun browser. Weet jij veel?:)

Lijkt mij niet, alleen de makers verdienen er bakken geld aan. Iedere keer als er ergens ads vertoond/aangeklikt worden rammelt daar de bankrekening.

En aangezien iedereen er klakkeloos op klikt. Op de Mac valt het best mee, je moet voor de lol eens op Windows kijken momenteel. Het zijn punt 1 de tooltjes die zogenaamd gratis muziek/YouTube video’s kunnen downloaden en/of ads op YouTube blokkeren en punt 2 natuurlijk p0rn-gerelateerde zaken.
    Klein tooltje als download erbij, vol met malware stoppen (hoeft niet eens zichtbaar te zijn, zolang je maar op ”Ja” klikt in UAC) en installeren maar die handel. Dan nog maar niet de mensen te noemen die UAC hebben uitgezet.
    Omdat adware niet illegaal is wordt het vaak niet gevonden en gezien door antivirussoftware. Het installeert wel vaak een rootkit waardoor andere malware nog makkelijker binnenkomt en gewoon actief kan blijven zonder gezien te worden door antivirussoftware.

Bijdrager
    essiw
    KarelWillem op 07 november 2014

Er is niets geïnfecteerd hoor.
    Dat heb je gewoon zelf geïnstalleerd.

Bijvoorbeeld het programma Vuze is daar heel goed in.
    Er wordt keurig aangegeven wat er allemaal wordt geïnstalleerd, maar daar klikken de meeste mensen gewoon overheen.
    En zo gaat dat wel met meer installaties.

Dat komt ook mede omdat al die voorwaarden die je moet doorlezen enorm lang zijn, zelfs apple doet dit, ik heb maar een paar programma’s meegemaakt die een verkorte versie hadden neergezet… wie gaat er nou een paar honderd pagina’s doorlezen? (een half a4tje zou het maximum moeten zijn voor een verkorte versie, en die zouden ze verplicht moeten maken)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.