4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Mkroon89

Mac OSX logt niet in

Hallo,

sinds gisteren kamp ik met een probleem met mijn MacBook Pro. Het gaat om het 2016 model met de meest recente update.

Bij het opstarten loopt alles vlotjes. Ik kies mn account, voer mn wachtwoord in. Hierna echter blijft de balk eindeloos op driekwart hangen. Geen beweging in te zien.

De reden dat ik mn laptop opnieuw wilde opstarten was omdat mn Finder iedere keer vast liep. Ook na een force-stop liep hij opnieuw vast bij het openen van willekeurige bestanden.

Ondertussen een poging gedaan om:

Opnieuw opstarten (heel vaak)

save mode (keer of 10)

Ook opstarten in safe mode biedt geen resultaat. De balk blijft dan op 95% hangen.

Hopekijk kunnen jullie mij enige richting bieden?!

Moderator
    Night

Dat er iets mis is, is duidelijk. Of de oorzaak hard- of softwarematig is kunnen we zo niet vaststellen.

Je kunt eens proberen om de macOS software opnieuw te installeren, over het oude heen. Eventuele beschadigde maar noodzakelijke bestanden worden dan overschreven, zonder dat je je eigen gegevens en bestanden kwijtraakt. (zie stap 9). Had je het NVRAM en de SMC ook al gereset? (stap 3 en 4) Zo niet, dan kun je daar eens mee beginnen.

Bijdrager
    McPim

Is dat niet een Filevault probleem? Normaal gesproken zie je geen balk ná het invoeren van je wachtwoord, behalve als FV aan staat. Als hij daar blijft hangen gaat er in de ‘decrypt’ fase blijkbaar iets niet goed. Daarmee is het probleem nog niet opgelost maar ik denk dat je het daar moet zoeken.

Bijdrager
    Q-collective

Gewoon even je backup terugzetten van een moment dat het nog werkte.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.