9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    bakvis

Mac osx lion

Even een vraagje met betrekking tot Mac osx lion installeren op een MacBook.
    De schijfeenheid werkt niet goed dus ik ben aangewezen op een externe harde schijf.
    Een installatie lukt echter niet…

Ik heb Mac osx lion gedowoad, en dat staat nu op de
    Extere schijf. De MacBook schijf is helemaal leeg, dus mijn idee was lion met de externe schijf erop te zetten. Maar hoe?
    Alvast dank!

Bijdrager
    simonelb

Als ik jouw verhaal goed begrijp kun je het beste een 10.6 DVD pakken, deze installeren op het betreffende medium (Let op dat je wel alle updates van Apple binnenhaalt) en vervolgens de OS X Lion update erover heen kan doen.

Als alternatief kun je altijd proberen je OS X Lion bootable te maken door hem op een DVD te zetten of op een externe schijf te kopiëren.
    Deze procedure is te vinden op het internet.

Bijdrager
    bakvis

Maar het probleem is juist dat ik geen dvd/cd kan gebruiken…. Dus het zal alleen met de externe schijf zal moeten…

Bijdrager
    SunKeeper

Nog meer Macs in de buurt?

Dan kun je daar namelijk even van opstarten, (USB, FireWire) en dan de installatie starten. Tijdens de installatie kun je aangeven dat Lion op je interne schijf moet komen.

Kennelijk maakt het weinig uit dat je een OS X-versie start van een ander type Mac. Zeker als het eenmalig is.

Bijdrager
    bakvis

Helaas geen andere Mac, en heb ook niet zo’n kabel…. Het is toch hopelijk wel mogelijk???

Bijdrager
    Leander

Heb je het volgende al geprobeerd:
    Externe schijf op je MacBook aansluiten en deze schijf aanzetten. Vervolgens je MacBook aanzetten; de macbook gaat dan op zoek naar een opstartsysteem (kan even duren).

Ik hoop dat dit werkt. Ik heb de Lion installer op dvd gebrand en kan van de dvd opstarten om Lion te installeren. Er moet dus een opstartsysteem op jouw externe hd beschikbaar zijn.

Bijdrager
    simonelb

Het is mogelijk om Lion als DVD opstart volume te installeren op je externe schijf. Vervolgens kan je daar vanaf opstarten en net doen of je Lion vanaf de DVD installeert.

Natuurlijk is het mogelijk!

Bijdrager
    bakvis

Ik krijg het allemaal niet voor elkaar. Een hele avond rommelen maar kom geen stap verder…. Iemand met
    Stappen die ik kan zetten?

Moderator
    unSOUND

Als die externe schijf leeg is, is het een kwestie van zorgen dat die schijf HFS+ geformatteerd is, en dan de inhoud van de installatie-image op de externe schijf zetten met het Schijfhulpprogramma.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.