2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Vilscon

Mac osx in combinatie met een Windows server netwerk account

Hey guys,

Zelf werk ik prive al lange tijd op mn macbook en nu wilt mn vader waarschijnlijk ook de overstap maken. Voornamelijk voor de mobiliteit, veiligheid en duurzaamheid. Echter het probleem is: hoe zit het met het zakelijke gedeelte, qua bruikbaarheid in de IT infrastructuur.

Hij heeft een eigen bedrijf en da’s volledig gebaseerd op een windows infrastructuur. Dit wordt allemaal geregeld door een extern IT bedrijf – al die taken gaan mn petje te boven, al kan ik redelijk veel..niet alles. Tuurlijk kunnen we hun het vragen, maar ik wil jullie ook advies vragen, betreft het volgende.

In feite kan alles wat met een windows kan op de mac, op mss (o.a.) een ding na: op afstand wordt gebruik gemaakt van extern bureaublad om op de server in te loggen en alle taken uit te voeren, maar eenmaal op kantoor aangekomen zijn alle computers op de server aangesloten en logt iedereen in op een netwerkaccount, ipv een lokaal account. Maar die loggen dus allemaal op een windows 7 werkstation, in met een windows netwerk account (toch?) mijn vraag: kan je met een OS X werkstation inloggen op een windows server met een netwerk account, zo doende exact hetzelfde doen wanneer je met een windows machine zou inloggen met als enige verschil een apple logo op je werkststion, ipv een windows fabrikant, zoals dell.

Ik hoop dat jullie een duidelijk antwoord kunnen geven. Enorm bedankt!

Bijdrager
    Vilscon

iemand een idee – Zou fijn zijn!:)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.