6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    flipbosch

Mac OSX “Can not find PPoE host” (XP via bootcamp wel ???)

Beste Mac gebruikers.

Sinds enkele maanden ben ik ook in het bezit van een Mac en ben helemaal verkocht. (zonde dat ik niet eerder over ben gestapt:) )
    Echter heb ik nu een groot probleem ondervonden. Namelijk: “Mijn internet werkt niet meer”
    Aangezien ze bij Apple me naar mijn ISP sturen, en bij mijn ISP naar apple, probeer ik het ‘zelf’ op deze manier.

Ik heb een vrij apparte configuratie. Ik gebruik namelijk internet via mijn Universiteit.
    Welke gebruik maakt van PPoE

Hier staat beschreven hoe ik het moet instellen:
    http://fttdserv.tudelft.nl/manuals/html/nl/pppoe-native-mac-osx.html
    Dit heb ik meerdere malen gedaan. Echter blijft hij sinds donderdag zeggen de de PPoE host niet gevonden kan worden “TUDelft-FTTD” dus.

Het vreemde is dat hij voor donderdag wel werkte en ik (volgens mij) niks heb veranderd.
    Als ik ook opstart in XP (via bootcamp) werkt mijn inbelverbinding ook gewoon.

Ik heb veel gezocht en geinformeerd maar weet niet hoe ik dit moet oplossen, of bij wie ik moet zijn.

Kan iemand mij verder helpen, of weet iemand welke stappen ik moet ondernemen?

Graag zal ik al mijn netwerk configuraties resetten naar fabriekinstellingen, maar natuurlijk niet mijn hele OS. Is dit mogelijk.

Ik hoop dat iemand mij opweg kan helpen. Mochten jullie meer informatie nodig hebben, hoor ik het graag.

Dank, (nieuwe mac fan:) )

Bijdrager
    chatsmit

Waar vaak dingen mis lopen is bijvoorbeeld toch het gebruikersnaam en wachtwoord, eventueel gebruikersnaam zonder @tudelft. Het kan ook zijn dat je persé een juiste computernaam moet invullen om verbinding te kunnen maken, dit kun je instellen in systeemvoorkeuren=> delen. (kijk in windows wat daar de computernaam is).

Let er ook op dat alleen je interne netwerkkaart geselecteerd is en niet de andere netwerkmogelijkheden. (Of in ieder geval, de netwerkkaart waarmee je internet aansluit)

Verder zou je in Windows (waar het netwerk wel goed is) alle netwerkeigenschappen kunnen uitprinten (printscreen op toetsenbord, plakken in Word, printen) en deze vergelijken en overnemen in OSX.

Ga er vanuit dat het een instellingsfout is, ergens een cijfertje lettertje verkeerd, misschien hoofdletter ja of nee. Meer dingen kan ik me nu niet bedenken, succes ermee!

Bijdrager
    flipbosch

Beste Chatsmit,

Relaxt dat je naar mijn topic hebt gekeken.

Ik weken de instellingen lopen corrigeren, dus denk dat dat nu goed moet zijn.
    (de computernaam daar ga ik nog even mee spelen)

Ik hoorde ook van iemand die niet bekend is met Apple, maar wel met Linux, dat het eraan kan liggen dat er een conflict is met mijn ethernet en arport kaart (hij had het over en1 en en0 die beide gebruik willen maken van eenzelfe protocol?)

Zal dat kunnen ?

Hartelijk dank voor reactie

Bijdrager
    chatsmit
    ”flipbosch”

…maar wel met Linux, dat het eraan kan liggen dat er een conflict is met mijn ethernet en arport kaart (hij had het over en1 en en0 die beide gebruik willen maken van eenzelfe protocol?)

Lijkt me niet, in iedergeval geen ‘standaard’ probleem in macosx. Maar zolang je de aiportkaart niet aanzet (selectie uitzetten) zou dit zowieso geen probleem zijn.
    Maar begrijp ik het goed, en heeft de verbinding voor die donderdag wel altijd goed gewerkt onder OSX? Anders zou het toch goed kunnen zijn om je systeem er opnieuw op te installeren.

Bijdrager
    flipbosch

Misschien moet ik dat inderdaad maar doen.
    Had ik maar een backup van mijn systeemvoorkeuren, dan had ik alleen die erover heen kunnen zetten.

Maarja, goede les.

Had ook al op aanraden van Apple het mapje bibliotheek/preferences/systemconfiguration geleegd, maar helaas zonder resultaat.

Gelukkig is het altijd leuk om met je :apple: te spelen, dus dat installeren is wel te overzien.

(Is er eigenlijk ook een manier om je documenten/ applicaties en instellingen erop te laten staan. Of moet je die allemaal opnieuw installeren?)

Met vriendelijke groet,

Flip

Bijdrager
    flipbosch

Niet te geloven!!!

Het is opgelost. Bedankt Chatsmit, door jou advies, toch nog maar eens de gegevens gecontroleerd.
    Blijbaar stond het fout in de gebruiksaanwijzing.

Bij windows stond: FTTD-TUdelft bij Mac FTTD-TUDelft.

Het werkt nu in iedergeval!

Thx!!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.