9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    lusn

Mac OSX >>> bizarre blauwe bolle druppel!

Ik heb iets vreems voor. Een blauwe druppel (bolvormig en ±2 cm doorsnee) verschijnt op de desktop. Kleur: transparant aqua tint. Als ik er op klik wordt die donkerder. Ik kan die overal verplaatsen, maar blijft steeds bovenop elk programma staan. Is aan niets gebonden en kan ook niet in de vuilbak gekieperd worden. Als de andere gebruikers inloggen dan is het er niet. Ik heb alle herstel-programma’s (Techtools 4, Diskwarrior 3.01, Norton Systemworks 3) laten lopen.
    Waar komt dit vandaan en hoe los ik dit op. Lichte panic op mijn new iMac. Lusn

Bijdrager
    tijs

geen paniek, das niets erg, ik heb hem ook eens gehad, ik geloof dat die dient om alle vensters te verbergen, maar ik weet het niet meer precies. er is onlangs nog een topic over geweest, dus zoek maar eens

Bijdrager
    macpro

Hier is ‘ie:

Big Blue Dot???!?

Bijdrager
    gretver

DIt wordt de Blob genoemd. google maar eens op osx en blob. Het is erg handigf, ik gebruik hem al tjiden… er op klikken geeft hetxelfde resultaat als f10.

Bijdrager
    hydro

Volgens mij kun je hem uitschakelen met een programma genaamd: Cocktail.

Ik heb het nu geprobeerd en met cocktail kun je het uitschakelen.

je moet naar http://www.macosxcocktail.com gaan en daar moet je dat progje downloaden.

open het progranmma en klik in de toolbar op “interface”, daarna klik je op de “dock”-tab en dan haal je het vinkje weg bij: “show exposé-blob”

Bijdrager
    lsmisch

Er is ook een progje waarmee je hem een andere kleur of vorm kan geven en waarmee je hem kan uitschakelen,heet “the blob” geloof ik.
    Kijk eens op macupdate of versiontracker.
    Er bestaat ook een mogelijkheid om hem via terminal in en uit te schakelen,maar ik weet het comando niet meer,heb het wel hier op dit forum gelezen.
    Probeer eens met de zoekfunctie van dit forum.

Bijdrager
    junkiesxl

Derde of vierde keer dat iemand per ongeluk de Exposé Blob opzet, ik begin toch benieud te worden naar de oorzaak van dit alles.

als je m weg wilt

in de terminal typen [code:1:9e924135d6] defaults write com.apple.dock wvous-floater -bool false
    [/code:1:9e924135d6]

Bijdrager
    rbroen

Staat er al ergens een schermafbeelding van deze blob? (Zo ja, waar dan?)

Bijdrager
    junkiesxl

Je kunt ook nog de afbeelding van de blob vervangen als je wil, alle info over de blob is het makkelijkste hier te vinden

http://www.macosxhints.com/article.php?story=20031010141631859

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.