4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    wisebull

Mac Osx 10.5 Installeren op een Powermac G5 zonder beeldscherm

misschien wel een domme vraag maar kan ik MacOsx 10.5 Installeren op een Powermac G5 zonder beeldscherm? Ik gebruik de powermac nu alleen als server voor backup en muziek itunes streamen en wil omdat ik hem eerder nog gewoon gebruikte even een schone installatie erop zetten maar het beeldscherm is stuk en zie geen reden om er een nieuwe/gebruikte bij te kopen daar ik hem alleen nog als server wil gebruiken. Maar kan dit wel? Ik heb eventueel wel een powerbook of macbook

ik hoor graag jullie reakties

Bijdrager
    hokkie

Als je de G5 opstart met ‘T’, dan fungeert hij op dat moment als een “externe” schijf. Deze koppel je aan je MacBook (met een firewire kabel) en vanaf je MacBook start je de installatie DVD op. Bij het selecteren van je HDD (in het installatie programma) kies je dan de G5 als doellocatie.

In principe zou dit zo kunnen werken, echter heb je nog wel een probleem om Leopard daarna volledig in te stellen (wellicht via remote desktop).

Bijdrager
    Maverick9898

Heb je echt geen scherm waar je ‘m aan kan koppelen? Of even lenen van iemand;)? Al is het maar voor de installatie.

Bijdrager
    piebas
    hokkie op 09 september 2011

Als je de G5 opstart met \’T\’, dan fungeert hij op dat moment als een “externe” schijf. Deze koppel je aan je MacBook (met een firewire kabel) en vanaf je MacBook start je de installatie DVD op. Bij het selecteren van je HDD (in het installatie programma) kies je dan de G5 als doellocatie.

In principe zou dit zo kunnen werken, echter heb je nog wel een probleem om Leopard daarna volledig in te stellen (wellicht via remote desktop).

Ik denk dat dit niet werk, je kunt denk ik de macbook niet starten vanaf de cd/dvd die je wilt installeren op de G5

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.