20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Mac OSX 10.4 (intel) installeren op een ibook G4?

Hallo allemaal,

Weet iemand of het mogelijk is om de intelvariant mac osx te installeren is op een ibook? Ik heb namelijk een ibook met 10.3 en zou hier graag ook wel tiger op willen! En aangezien ik deze thuis heb te liggen van mijn intel imac is het misschien het proberen waard?

Groet,

Mathijs

Bijdrager
    PietjePuk

Nee, niet mogelijk. Je zegt hetzelf, de Intel-OS X. Je iBook is PowerPC.

Bijdrager
    a la Mac

Werkt niet, om twee redenen:

1. Intel en PowerPC versies van OS X kunnen niet op elkanders platform worden geïnstalleerd (PowerPC-OS X werkt niet op Intel en omgekeerd).
    2. Je kan OS X meegeleverd op een Mac niet op een andere Mac installeren.

Bijdrager
    AppleJelle

Nope !

Zoals de naam het zelf zegt is de Intel-variant geschreven voor Intel-processoren. Een G4 kan hiermee niks beginnen, de Intel-code is gewoon niet bruikbaar. Op dit moment bestaat er nog geen “universal binary” van Mac OS X . Leopard zal dat waarschijnlijk wel zijn. Tot het zo ver is, is het dus ofwel intel ofwel PowerPC.

Inactief
    Anoniem

he verdorie…ik wilde iLife ’06 ook zo graag hebben:(

Helaas werkt het niet! Toch bedankt mensen!

Bijdrager
    AppleJelle
    ӈ

Dat gaat wél hoor, het is alleen een beetje illegaal.

Inactief
    Anoniem

à la Mac schreef:

Zeker mogelijk;-) ik heb mn 10.3 weleens op een kameraad zijn mac geinstalleerd :kleenex:

Bijdrager
    t.leffers
    ”AppleJelle”
    ӈ

Het kan wel ja, maar hier op het forum is het niet de bedoeling dat illegale praktijken worden gestimuleerd.

”imathijs”

Zeker mogelijk ik heb mn 10.3 weleens op een kameraad zijn mac geinstalleerd

Apple heeft vanaf 10.4 een beveiliging ingebouwd in de OEM-versies van het OS, die installaties op een ander systeem dan waarbij het werd geleverd blokkeert.

Bijdrager
    PietjePuk
    ”t.leffers”

Apple heeft vanaf 10.4 een beveiliging ingebouwd in de OEM-versies van het OS, die installaties op een ander systeem dan waarbij het werd geleverd blokkeert.

Ja? Wist ik niet… dacht nochtans dat het nog altijd ging via het reeds bekende truucje…

Bijdrager
    t.leffers

Over het welbekende truukje zijn hier al pagina’s volgeschreven. En het werkt inderdaad nog steeds.

Bijdrager
    PietjePuk

Jij had het over rechtstreeks installeren dus…

Bijdrager
    t.leffers

uiteraard. Het zou anders niet echt in het topic passen he.

Bijdrager
    PietjePuk

Idd, maar het verwonderd mij eigenlijk dat het zo lang mogelijk is geweest. Daarom dat ik mij het afvroeg.

Bijdrager
    Guido Cornet

hoe dan??? In wat voor een topic??

Bijdrager
    iPod Jimmy
    ”imathijs”

he verdorie…ik wilde iLife ’06 ook zo graag hebben:(

Helaas werkt het niet! Toch bedankt mensen!

Ja, er zijn toch ook nog andere manieren? Ook illegaal alleen. :innocent:

Bijdrager
    So Klear

WTF?! Dat moet toch wel kunnen?! Ik zou het schraal van Apple vinden als ze geen universal DVD bij je Intel Mac leveren…

Bijdrager
    JeePee

Waarom zouden ze Universal leveren, als je alleen Intel nodig hebt.:P

Is dat iLife ’06 niet gewoon Universal?

Bijdrager
    So Klear

Nee, dat bedoel ik juist.

Apple pushed hun omliggende ontwikkelaars zo om Universal Apps te schrijven, maar hun eigen OS is dat niet.

Hoe zit dat dan als Leopard uitkkomt…

Bijdrager
    JeePee

Misschien is het wel Universal, maar kijkt een aanpassing op zijn DVD of het om een Intel Mac gaat waar die betreffende DVD in draait…:?

Werkt het via FireWire? Andere Mac aansluiten via FireWire en kijken of het via de Intel Mac daarop kan worden geïnstalleerd. Puur om te kijken hè… niet echt doen natuurlijk. :innocent:

Bijdrager
    cubizer
    ”imathijs”

Hallo allemaal,

Weet iemand of het mogelijk is om de intelvariant mac osx te installeren is op een ibook? Ik heb namelijk een ibook met 10.3 en zou hier graag ook wel tiger op willen! En aangezien ik deze thuis heb te liggen van mijn intel imac is het misschien het proberen waard?

Zie het als een auto. Die werkt op brandstof. Maar dat wil nog niet zeggen dat hij op elke brandstof gaat. Nu heb je een benzine uitvoering, waar je diesel in wil gooien om hem te starten… Snap je ‘m?? Gaat niet werken dus.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.