9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Joost van Velzen

mac os x upgraden..hoe doe ik dat?

Dag allemaal,

Ik heb de volgende vraag:
    Ik heb sinds vandaag een cd-rom met daarop de eerste versie( zeg maar de basis) van OS X.
    Als ik die geinstalleerd heb, kan ik dan gewoon via internet upgraden naar 10.1, 10.2 en zo door tot 10.3?
    Of moet je dat gewoon bij de Apple-dealer aanschaffen?
    Als het via internet kan, weet iemand dan het adres van de site?
    Mijn dank is bij voorbaat groot…

Joost van Velzen

Bijdrager
    Hobbes

Nee 10.1 en 10.2 en 10.3 en binnenkort 10.4 moet je aankopen maar eigenlijk is het geen upgrade je moet ze niet allemaal kopen gewoon de laatste nieuwe kopen en instaleren het zijn eigenlijk nieuwe OSen.

Bijdrager
    maceddy

Alle major upgrades moet je kopen..

Dus de 10.x versies zul je moeten kopen.
    De 10.x.x (die kun je gewoon via internet updaten).

Ik zou trouwens even wachten met kopen, want Tiger komt er eind deze maand aan;)
    Dus dan koop je gewoon Tiger, of als je een wat langzamere machine hebt, Panther voor een leuke prijs..

Er was nog ergens een draadje over.. Maar kan em niet vinden:(

Bijdrager
    CalmCruiser

Je zal de upgrades moeten aanschaffen, als je nog eff wacht kun je gelijk Tiger kopen 10.4

Bijdrager
    rvanloosen
    ”Joost

Of moet je dat gewoon bij de Apple-dealer aanschaffen?
    Als het via internet kan, weet iemand dan het adres van de site?

Bij Apple zelf kan dat….

Bijdrager
    PattyPooh

Ik weet niet of het je duidelijk is, maar in je systeemvoorkeuren [zie icoon in je dock] kun je je systeem laten checken naar updates van alle systeemprogrammatuur.
    Deze geeft dan automatisch alle updates die nog nodig zijn om tot het meest recente systeem te komen.

Dit gaat wel snel. En zitten btw wel grootte updates bij van over de 100 mb. Vooal je systeemupdates zijn zo groot.

Succes

Bijdrager
    rvanloosen

Het gaat hier dan alleen om updates van programma’s door Apple zelf gemaakt. Dus bijvoorbeeld een update van Mac OS 10.2.3 naar 10.2.4. Als je van 10.2 naar 10.3 wil zul je dit programma gewoon bij Apple moeten kopen. Maar dit was al eerder gezegd…

Bijdrager
    Joost van Velzen

Hartstikke goed dat jullie allemaal zo snel en met kennis van zaken reageren.
    Ik zal vanavond eerst maar eens de basisinstallatie verrichten van mac OS X.
    Aangezien ik via adsl internet, moet ik geloof ik meteen updaten naar minimaal 10.2.8
    Of kun je ook met de eerste basisversie van OS X via adsl internetten?
    Als dat niet kan ben ik van plan binnenkort Panther aan te schaffen maar het lijkt mij beter om idd nog even te wachten tot Tiger uitkomt want dan gaat de prijs van Panther wel omlaag.
    Daarbij denk ik dat mijn bondi blue iMac de zwaardere Tiger moeilijk aankan.
    En geld voor een nieuwe mac heb ik helaas nog niet ( als dat wel het geval is pak ik meteen uit met een splinternieuwe iMac van 20″ en de snelste G5 maar dat is nog even toekomstmuziek)

Bijdrager
    Joost van Velzen

Hartstikke goed dat jullie allemaal zo snel en met kennis van zaken reageren.
    Ik zal vanavond eerst maar eens de basisinstallatie verrichten van mac OS X.
    Aangezien ik via adsl internet, moet ik geloof ik meteen updaten naar minimaal 10.2.8
    Of kun je ook met de eerste basisversie van OS X via adsl internetten?
    Als dat niet kan ben ik van plan binnenkort Panther aan te schaffen maar het lijkt mij beter om idd nog even te wachten tot Tiger uitkomt want dan gaat de prijs van Panther wel omlaag.
    Daarbij denk ik dat mijn bondi blue iMac de zwaardere Tiger moeilijk aankan.
    En geld voor een nieuwe mac heb ik helaas nog niet ( als dat wel het geval is pak ik meteen uit met een splinternieuwe iMac van 20″ en de snelste G5 maar dat is nog even toekomstmuziek)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.