6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    lryd2l

mac os x tiger op g3

Yips,

Ik vroeg me af als het mogelijk was om mac os x tiger op een g3 te installeren. Die runt momenteel mac os 9.2

gr
    lryd2l

Bijdrager
    KarelWillem

Ja hoor.

Mits niet te laag in Mhz (350 Mhz en meer) en voorzien van Firewire en een DVD-speler.

Zonder Firewire en een DVD-speler wordt het vrij lastig, zo niet onmogelijk.

Moderator
    Poezenbeest

Inderdaad, het type G3 is erg van belang, zelf heb ik het draaien op een iBook G3 800 met 256MB onder de kap…

Vanaf 350 MHz moet het aardig draaien, mits de lage snelheid aan processors wordt gecompenseerd door werkgeheugen. Gelukkig is dat voor de computers die op een G3 draaien niet meer zo duur.

Overigens is mijn configuratie best te doen, meer geheugen zou beter zijn, maar hier werkt het redelijk. Vermeld even jouw configuratie en dan kunnen mensen die dat ook hebben vertellen hoe dat werkt…

Bijdrager
    aerosoul

ehh..hoezo onmogelijk voor ’n g3 zonder dvd speler? OSX 10.4 is er ook gewoon in cd versie…

Moderator
    Poezenbeest

Ik vraag me trouwens nog steeds af wat ze met dat firewire willen… ik heb het nooit nodig tijdens installaties….

Bijdrager
    trabant
    ”Zerk”

Ik vraag me trouwens nog steeds af wat ze met dat firewire willen… ik heb het nooit nodig tijdens installaties….

De Migration Assistant werkt er graag mee. Bovendien moet je als fabrikant toch iets hebben om het installeren op een te oude (&trage) machine (met alle klachten van dien) te ontmoedigen…
    Met behulp van Xpostfacto kun je OSX op Macs installeren die dat eigenlijk helemaal niet lekker kunnen draaien.
    http://digg.com/apple/Old_mac_collector_gets_OS_X_running_on_25MHz_68040_from_1993

En even stoeien met de zoekfunctie leert dat lryd2l niet de enige is die dit vraagstuk heeft en er ook op gewezen mag worden dat je eerst onder System 9 de firmware moet updaten, alvorens je met OSX aan de slag gaat.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.