22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Maddux

Mac OS X > startup items?

Hallo, ik ben sinds kort begonnen met werken met een macbook pro, echter start mijn mac nu een icoontje op dat ik niet weet voor wat het staat en in principe wil ik het kwijt… Al weet ik niet hoe ik dit moet doen, iemand suggesties of weet hoe het daar komt of voor wat het dient? Ik krijg geen menutjes als ik erover ga… Het percentage dat ernaast staat hoort er niet bij, dit is een telemeter (=Belgisch) die ik wel kan controleren…

Alvast bedankt, hieronder een screenshot van mijn schermpje:)

Het staat niet onder het menutje bij gebruikers > inloggen en vindt het ook niet terug in Bibliotheek > StartupItems

[URL=http://img369.imageshack.us/img369/3874/afbeelding1gh2.png][/URL]

Bijdrager
    iJeroen

Apple-toets ingedrukt houden terwijl je het icoontje uit de balk sleept.

Inactief
    Anoniem

:)

Deze toets dus: [command] inhouden, en dan het icoontje uit de balk halen. Muisknop loslaten, en hij is verdwenen.

Bijdrager
    Maddux
    ”iJeroen”

Dat gaat inderdaad met airport, bluetooth, … maar het icoontje met de S en het hoofdje kan ik op geen manier verslepen …

Bijdrager
    iJeroen

Kun je er niet gewoon op klikken, staat er dan niks van Opties of Preferences? Ook niks bij Systeemvoorkeuren > Accounts > Inloggen? Of onderin in je Systeemvoorkeuren?

Bijdrager
    Maddux

Het enige dat ik daar kan terugvinden is een itunes helper maar het logotje lijkt niet echt op een ituneshelper imo… erop klikken resulteert in niets….

Geblokkeerd
    Anoniem

iTunesHelper is het niet. Dat programma zorgt namelijk dat iTunes start als je een iPod of Phone inplugt.

Bijdrager
    jackbos

Wellicht het symbooltje van/voor BitTorrent?

Bijdrager
    Maddux

veel bit torrent staat er nog niet op deze mac, het zou me ten zeerste verwonderen moest dit een hulpprogrammatje daarvan zijn…. er staat een limewire op, en volgens mij is die niet verantwoordelijk voor dat logotje… maarja… het prob is dat ik het nergens terugvindt en dat het er staat zelfs na herstart

Bijdrager
    jackbos

Even hopen dat iemand dat symbooltje herkent en je kan zeggen van welk programma het afkomstig is.
    Ik weet het helaas niet.

Bijdrager
    NN.

Hmm het lijkt een beetje op een skype logo…
    Maar ik weet niet zeker of het daarmee te maken heeft.

Moderator
    Poezenbeest

Nee, is geen Skype, dat zijn een paar luchtbellen met een minder futuristische S….

Je zal in je systeemvoorkeuren eens in de onderste rij iconen moeten gaan kijken of in de programmamap en hulpprogrammamap. Het is van een programma dat hierin staat en dat je zelf hebt geïnstalleerd. Aan het icoon te zien begint het programma met een S en is het iets waarbij je contact kan zoeken met andere personen.

Zo zou het de chat-functie van een p2p- of ander uitwisselprogramma kunnen zijn. Zoals eerder gesuggereerd, is het een idee om er gewoon op te klikken en te kijken of er een menu komt. Als je daar een screenshot van post, kunnen we misschien beter raden wat het is.

Moderator
    unSOUND

Klik dan eens met de muis op het icoontje, zowel met de linker- als met de rechter muisknop, dan moet er toch iets van een menu verschijnen waaruit je kunt halen bij welk programma het hoort…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Heb je toevallig een printer van Samsung?:) Dat is namelijk het icoontje van het printerbeheerprogramma dat daarbij hoort; ik weet niet precies meer hoe ik dat ook alweer uitgezet heb, maar wel dat het me wat moeite kostte … ik geloof dat je erop kunt klikken en dan komt er een menu of een venster tevoorschijn, en daar ergens kun je kiezen om het ding uit te zetten. Als ik het me goed herinner :?

Bijdrager
    Maddux

Ja, ik heb een printer van samsung en deze is via netwerk aangesloten op een andere pc… Nu komen we ergens:-) Erop klikken, dat gaat niet noch met de rechter noch met de linker muisknop… in programma’s en/of hulpprogramma’s vind ik hem niet terug

Bijdrager
    Maddux

Het blijkt inderdaad het icoontje te zijn van die samsung printer, ‘k heb dit teruggevonden in:

/library/printers/spanel/samsung/ nu hopen dat ik de juiste verwijder voor die software weg te krijgen en toch nog te kunnen printen….

(sorry voor de dubbel post)

*edit*

Ik heb het weggekregen door de App uit die map SPanel.app te verslepen naar de AppCleaner, nu start hij niet meer op en ben ik er vanaf:)

Thanks voor jullie hulp:-)

Bijdrager
    Oppie
    ”iJeroen”

En voor de volledigheid:
    deze exercitie werkt alleen met alle ‘Menu Extras’ van Apple, dus alle Mac OS zaken en dus niet igv derde partij icoontjes.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Maddux”

’k heb dit teruggevonden in:

/library/printers/spanel/samsung/

Zover kwam ik dus niet toen ik (even snel) op zoek ging vanochtend. Maar nu blijkt dat dat niet zo vreemd is, want ik heb de hele map /Library/Printers/spanel/ niet … ik denk dat dat komt omdat ik niet alle Samsung-software heb geïnstalleerd op deze computer, alleen op m’n vorige. Maar goed, je bent eruit en dat is wat telt:)

”Maddux”

Ik heb het weggekregen door de App uit die map SPanel.app te verslepen naar de AppCleaner, nu start hij niet meer op en ben ik er vanaf:)

Je had het waarschijnlijk ook gewoon om kunnen noemen naar (bijvoorbeeld) ikwilnietdatSPanelautomatischopstart.app of zo;)

Bijdrager
    iJeroen
    ”Oppie”
    ”iJeroen”

En voor de volledigheid:
    deze exercitie werkt alleen met alle ‘Menu Extras’ van Apple, dus alle Mac OS zaken en dus niet igv derde partij icoontjes.

Ah, weer wat geleerd… :wink:

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”iJeroen”
    ”Oppie”
    ”iJeroen”

En voor de volledigheid:

Ah, weer wat geleerd… :wink:

En dat is jammer, want daardoor kun je ook niet van alles de volgorde veranderen.

Bijdrager
    iJeroen
    ”Bor”

En dat is jammer, want daardoor kun je ook niet van alles de volgorde veranderen.

Update in Snow Leopard?

Geblokkeerd
    Anoniem

Denk het niet… Zou wel cool zijn.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.