11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    hankie

Mac OS X slaat op slot en zoekt sleutel

Sinds een aantal dagen ben ik de gelukkige bezitter van een MacBook Pro. Bij de installatie heb ik gebruik gemaakt van de migratieassistent om zodoende het account + alle documenten en instellingen van mijn oude G4 Powermac over te zetten naar de laptop. Dat proces verliep uitstekend, geen enkel probleem, ondanks het verschil van processor.

Er bleef echter 1 vervelend probleempje over en ik zie niet zo snel hoe ik het moet oplossen. Na de migratie heb ik bij systeemvoorkeuren aangegeven dat het oude account van de G4, beheerder wordt op de MacBook Pro. Dat ging prima en ik kreeg ook direct mijn vertrouwde desktopweergave en goed gevulde dock terug. Maar iedere keer als ik opstart en de desktop al compleet wordt weergegeven, verschijnt er een venster met de tekst: Mac OS X wil de sleutelhanger ‘inloggen’ gebruiken. Ik type daar netjes het juiste wachtwoord in en dan verdwijnt het, maar ik kreeg dat startvenstertje dus niet definitief uitgezet bij systeemvoorkeuren. Iemand enig idee hoe dat moet??

Oh ja, klikken op het help-vraagtekentje leverde geen enkele tekst op, vreemd genoeg.

Hankie

Bijdrager
    Bor

Zorgen dat je loginwachtwoord overeenkomt met het sleutelhangerwachtwoord.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dit gebeurt dus elke keer met opstarten?
    Dan moet je even via “schijfhulpprogramma” de bevoegdheden herstellen van je opstart schijf.

Bijdrager
    tinus_omt

De sleutelhanger heeft ook een reparatiefunctie, als je het bijbehorende programma start (in het Engels heet dat ‘Keychain Access’) staat er onder het Keychain Access menu een optie Keychain First Aid. Misschien dat die anders het probleem oplost.

Bijdrager
    waupiman
    ”tinus_omt”

De sleutelhanger heeft ook een reparatiefunctie, als je het bijbehorende programma start (in het Engels heet dat ‘Keychain Access’) staat er onder het Keychain Access menu een optie Keychain First Aid. Misschien dat die anders het probleem oplost.

In het nederlands waarschijnlijk sleutelhanger toegang of iets omtrent dat.

Inactief
    Anoniem
    ”hendrik

Dit gebeurt dus elke keer met opstarten?
    Dan moet je even via “schijfhulpprogramma” de bevoegdheden herstellen van je opstart schijf.

Ik ben benieuwd! :?

Bijdrager
    MouseMighty

Je weet toch wel dat permissies en bevoegdheden herstellen de toverwoorden zijn als er problemen op een schijf zijn, of als OSX niet lekker loopt, of als Mail niet wordt opgehaald? (Ja was allemaal sarcastisch bedoeld… :evil: )

Inactief
    Anoniem
    ”MouseMighty”

Je weet toch wel dat permissies en bevoegdheden herstellen de toverwoorden zijn als er problemen op een schijf zijn, of als OSX niet lekker loopt, of als Mail niet wordt opgehaald? (Ja was allemaal sarcastisch bedoeld… :evil: )

Zap the pram, zap the pram, zap the pram :evil:

Bijdrager
    hankie

Oplossing BOR bleek juist, probleem verholpen. Suggestie MouseMighty haalde zoals ik al verwachtte totaal niets uit (Niet sarcastisch bedoeld want dat zou van mij een vreselijke asshole maken hier op het forum)

Dank

Hank

Bijdrager
    MouseMighty

Daarom zei ik het ook!! Ga maar eens zoeken, die permissie etc worden overal met de “spreekwoordelijke” haren erbij gehaald vandaar…. Tof dat je probleem is opgelost, nog beter dat je vermeldt welek oplossing de goede was!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Niet om het een of ander hoor, maar het herstellen van permissies (bevoegdheden dus) is wel degelijk een middel bij troubleshooting. zie hier: http://www.macworld.com/article/52220/2006/08/repairpermissions.html

In ieder geval heb ik het een keer gehad dat een bepaalde versie van de tool “System Optimizer” er voor zorgde dat tijdens opstarten de computer steeds om mijn wachtwoord vroeg, en aangezien ik de enige hier ben, hoefde dat voor mij dus niet.
    Het herstellen van de permissions was de oplossing.

Het is dus geen toverwoord, maar het hielp wel.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.