4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Lorenzo-e

Mac OS X Server – Hoe werkt het?

Hier mijn eerste topic!:)

Ik heb een vraag over hoe ik mijn bestanden buitenhuis kan benaderen m.b.v. een OS X Server.
    Ik hoop dat er mensen zijn die de kennis willen delen, want ik kom er echt niet uit.
    Ik wil vanaf 1 server op alle mobiele apparaten (iPhone’s, iPad’s en Mac’s) bij al mijn bestanden komen.
    Dit wil ik voor zowel zakelijk, als privé gebruik doen.

Hoe kan ik dit doen?

Groeten,

Lorenzo

Geblokkeerd
    Anoniem

Als je meerdere Macs/computers hebt zou je dit eens kunnen proberen: http://www.owncloud.org
    Dit is een Dropbox-achtige oplossing die lokaal bij je thuis op een computer draait. Ik hoor er een hoop mooie verhalen over, en we hadden ’t hier op ’t werk bijna ook geïnstalleerd. Uiteindelijk hebben we het hier niet genomen omdat we binnen korte tijd 3x zoveel mensen in dienst namen en we daardoor een complete serveroplossing hebben genomen, maar het werkt goed en ziet er prima uit:)

Andere oplossing als het puur om bestanden uitwisselen gaat en je de bestanden ook lokaal wilt hebben: een NAS (zoals een Synology). Dan kun je overal waar je bent bij je bestanden, je kan ze uitwisselen, je kan bepaalde mappen ook totaal onzichtbaar maken voor de buitenwereld e.d.

Het kan ook met Mac OS X Server, maar persoonlijk vond/vind ik dat voor thuisgebruik en/of kleinschalig professioneel gebruik soms wat omslachtig en lastiger zelf te regelen. Als je enigzins technisch bent, of handig met OSX Server, dan is het andere koek. Dan zou ik ’t zelf ook via OSX Server doen om alles gestroomlined en soepel via dezelfde software te regelen. Maar Owncloud en/of een NAS zijn makkelijker qua gebruik in mijn ogen:)

Mvg,
    Joram

p.s.: begrijp me niet verkeerd hoor… OSX Server is in mijn ogen de beste server software die er te vinden is. Maar voor het kleinschalige werk wat jij er zo te zien mee wilt doen lijkt ’t me een beetje “over de top”:)

Bijdrager
    computer space

Welk apparaat ga je als server gebruiken?

Bijdrager
    BoniMacX

Als je OSX server zou willen gaan gebruiken dan kan je een oude iMac of zo gebruiken maar ik denk eerder aan een (tweedehands) Mac mini voor dat doel (de goedkoopste kan het ook, kwestie van de server-software op te installeren).
    Nog steeds actueel draadje erover bij de buren: http://www.macfreak.nl/forums/topic/5/14339/advies-gevraagd-opzetten-fileserver-ook-via-internet/0/

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.