3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    madterol

Mac OS X Server 10.5 configuratie

ik ben bezig om een mac server 10.5 te configureren. ik kan kiezen uit 3 opties. ongeacht welke optie ik kies kom ik uiteindelijk tegen; primary DNS name en de Computer name.
    bv voetbal.nl of voetbal.local (primary DNS) wat moet of kan ik invullen bij Computer name?
    ik heb overal op internet gezocht, maar ik kom er niet achter. moet ik daar mijn domein naam invullen of iets anders

Bijdrager
    macpro

De naam van de computer. Bijvoorbeeld “server”.
    Samen met de ingevoerde domeinnaam krijg je dan de volledige naam: “server.voetbal.local”.

Maak overigens eerst een proefinstallatie en speel daar wat mee. Kijk wat je goed doet en vooral wat je niet zo goed doet.
    En begin dan een keer helemaal opnieuw.

Bijdrager
    fredmatrack

Ik denk dat je best eens eerst wat documentatie leest en dan pas aan die server begint. Ook al geeft Apple de indruk dat het kinderspel is, het is het absoluut niet. Zeker gezien de vragen die je stelt, hoop ik niet dat je deze server binnen enkele weken in productie gaat brengen.

Een handig document is de stap voor stap handleiding die ik enkele jaren geleden schreef voor Tiger Server. Lees die eens door en probeer alles eens uit. Zorg dat je begrijpt wat je doet en kijk naar de overeenkomsten in Leopard server. Alles staat er nog maar op een andere plaats. De versie voor Leopard Server komt er overigens ook nog aan binnen enkele weken.

http://www.fredmatrack.net/Upload/file/TigerServer.pdf

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.