8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    matsoftmac

Mac OS X opstarten vanaf FireWire HD?

Hallo allemaal,

Weet iemand of het mogelijk om Mac OS X op een externe HD (firewire) te installeren, en dan ook de computer te laten opstarten vanaf die Fire Wire HD??

Groeten,
    Mathijs

Bijdrager
    KarelWillem

Ja.

Bijdrager
    mvdenberg

Ja, dat is geen probleem.

Bijdrager
    wmtools40

Ik heb sinds kort een LaCie mini 250GB en deze verbonden met de MacMini dmv firewire. In het
    voorkeurenpaneel kun je instellen dat hij opstart vanaf deze schijf. Voordeel is dat je Mac sneller wordt
    (nou ja, mijn Mac in ieder geval) omdat de LaCie schijf 7200 toeren draait.
    dus ja , het kan!!

Bijdrager
    rbandel

Zoals meerdere mensen inmiddels lieten weten. Het is geen probleem.

Succes

Bijdrager
    matsoftmac

Alleen hoe installeer je het op de Fire Wire HD? TIjdens de setup kan ik niet kiezen uit die HD.

Moderator
    unSOUND

De schijf moet wel HFS + Journaled geformateerd zijn. Maar klik de schijf maar aan tijdens de setup, als je dan een error krijgt moet je op de knop “opties” klikken, dan kun je waarschijnlijk daar wel kiezen voor “wis en installeer”, dan zou het wel moeten werken.

Bijdrager
    Jordgubb

Ik gebruik hiervoor ‘SuperDuper!’ een geweldig programma hiervoor.

http://www.shirt-pocket.com/SuperDuper/SuperDuperDescription.html

“Have no fear. SuperDuper v2.1.3 is here!
    SuperDuper is the wildly acclaimed program that makes recovery painless, because it makes creating a fully bootable backup painless. Its incredibly clear, friendly interface is understandable, easy to use, and SuperDuper’s built-in scheduler makes it trivial to back up automatically. And it runs beautifully on both Intel and Power PC Macs! ”

Echt een aanrader.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.