21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Vermaeson

MAC OS X op P4?

hallo,

ik heb mijn laptop verkocht uit geld gebrek dit was een iBookje G3.. maar nu is mijn vraag, kan ik met die cd-roms ook gewoon MAC OS X op mijn thuis desktop instaleren? ofwel MAC OS X op mijn P4 3ghz 512mb enz.. ? Want de overstap is mij zeer goed bevallen en ben windows helemaal zat!

bedankt

Bijdrager
    milann

ik neem aan dat p4 een windows machine is..
    dus, nee dit kan niet.

het zou evt. wel kunnen met een programma als virtual pc o.i.d.

Bijdrager
    patrick68

Op Pentium kun je geen OS X installeren.

Bijdrager
    ragoooon

Ten eerste is dit illegaal en ten 2de gaat dat zeker niet met een powerpc versie voor de iBook (enkel dan onder virtual pc met serieuze vertragingen tot gevolg).

Bijdrager
    milann

er is toch wel zo een soort van simulatie programma voor windows, waar je wel osx op kan draaien?

Bijdrager
    OGT

Neen, mac osx draait alleen op de hardware van apple. Nu ja, het kán, maar het is illegaal! En ik denk niet dat het interessant is omdat je randapparatuur amper zal werken omwille van het ontbreken van geschikte drivers..

edit: mijn antw is gericht aan de TS, niet aan milann

Bijdrager
    ragoooon
    ”patrick68″

Op Pentium kun je geen OS X installeren.

Toen Steve Jobs op de WWDC ’05 aankondigde dat ze op intel overstapten demonstreerde hij een versie van 10.4 op jawel een pentium processor dus dit gaat wel. Je kunt op het net een X86 versie van tiger vinden speciaal voor de ‘gewone’ pc, maar natuurlijk is dit volkomen illegaal en zeker af te raden doordat er allerlei drivers etc ontbreken.

Bijdrager
    Nikita

Dan toch maar die Pentium 4 verkopen en een iBook G4 o.i.d. er voor terugkopen :wink:

Bijdrager
    KarelWillem

Al dan niet illegaal is niet zo belangrijk.

Stel dàt je het werkend zou krijgen, dan is het nog absoluut onwerkbaar.
    Een OS zonder herkenning van al je randapparatuur e.d. is iets waar je niet zo veel aan hebt.

Stabiel zal het ook zeker niet gaan draaien.

Vergeet het dus maar even en spaar verder voor een leuke Mac.

Bijdrager
    Nikita

Tja, of je moet je PC zo verbouwen dat het qua hardware zo veel mogelijk op een Mac lijkt. En voor die moeite zou ik gelijk een Mac kopen :)

Bijdrager
    milann

idd verkopen dat ding.
    misschien wat bijleggen? en iets veel leukers kopen.
    namelijk een MAC

Bijdrager
    Vermaeson

oke, ik dacht dat ik iemand zag die ook gewoon een home desktopje had en daar OS X op draaide, kan het zijn dat hij een AMD cpu had? of maakt dit geen verschil..

Bijdrager
    Oppie

Btw: had je die cd rom’s niet mee moeten geven met die iBook ipv er zelf rare dingen mee te willen doen?

Bijdrager
    Vermaeson

laptop is officieel nog niet verkocht

Bijdrager
    1973
    ”Vermaeson”

laptop is officieel nog niet verkocht

Dan zou ik nog maar even heel goed nadenken voordat je hem verkoopt. Kun je die P4 niet verkopen om aan geld te komen?

Bijdrager
    Vermaeson

ja is niet helemaal de pc van mijn eigen, ik deel die..
    ik spaar nog wel door dan voor een G4 tje

Bijdrager
    1973

Dan hoop ik maar dat je er een goeie prijs voor krijgt…

Bijdrager
    Vermaeson

wat is reeel
    600 mhz, 640mb ram 20 gig, geen krasje niks ziet er als nieuw uit

Bijdrager
    1973

Ik zie ze op Marktplaats nog voor rond de 300 euro…

Bijdrager
    Mr Macintosh

Is dit niets voor je P4..? Beter dan Windows en ook nog helemaal gratis –> Linux.

http://kubuntu.org/

Bijdrager
    saewer

pss, http://www.osx86project.org

Op mijn dell werkt os x helemaal prima. Alle drivers zijn geinstalleerd en alles werkt maar goed ik heb het alleen maar geinstalleerd omdat ik wou kijken hoe os x nou precies is en ik vind het echt geweldig! Dus ik ga een macbook pro kopen.

Let alleen wel op! Behalve dat het illegaal is:( , het is erg moeilijk om alles aan de praat te krijgen, je moet aardig wat kennis van pc/windows/mac os x hebbben en je moet geluk hebben dat er drivers beschikbaar zijn voor jouw hardware.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.