4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    PB

Mac OS X mount dvd’s niet

Hallo allemaal,
    Ik heb sinds vanmiddag een probleem. Als ik een dvd in mijn mac mini doe, dan hoor je dat de combo-drive de dvd gewoon leest, maar op een of andere manier mount OS X de dvd niet op het bureaublad. Ik weet zeker dat het geen hardwarefout is, want de dvd’s worden onder Bootcamp wel gewoon gelezen, en werden voorheen ook altijd door OS X gewoon gelezen.
    Bij de finder voorkeuren staat gewoon aangevinkt dat dvd’s gemount moeten worden en cd’s worden wel gewoon gemount.
    Ik heb al de combo-updater van 10.4.9 geïnstalleerd maar dat hielp niets. Ik heb geen idee waar het probleem vandaan zou moeten komen, alleen heb ik iDVD als laatste programma geopent, en geforceerd moeten stoppen omdat het vasthing. Maar ja, mijn combo-drive kan geen dvd’s branden, dus het lijkt me sterk dat iDVD er op een of andere manier iets mee te maken heeft…

heeft iemand misschien een oplossing?

Edit: Ook als ik dvd’s in een externe dvdbrander stop, worden ze niet gemount door OS X..

Bijdrager
    DoubleD

Ik kon laatst ook geen dvd’s afspelen en werden dus ook niet gemount… na schijfhulpprogramma gebruikt te hebben om de rechten te herstellen werd de dvd wel weer gemount…

Bijdrager
    PB
    ”DoubleD”

Ik kon laatst ook geen dvd’s afspelen en werden dus ook niet gemount… na schijfhulpprogramma gebruikt te hebben om de rechten te herstellen werd de dvd wel weer gemount…

Helaas, ook dit mocht niet baten. Maar toch bedankt voor je reactie.

Bijdrager
    PB

Oke, zelfs veel van de Professionals van het Apple Discussion forum wisten geen antwoord, maar laatst heb ik eindelijk een oplossing gevonden. Voor de geïntresseerden: lees dit topic.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.