18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    wesleyrl

Mac OS X Mavericks

Hallo allemaal,

Ik heb sinds dinsdag OS X Mavericks geinstalleerd. En ik vind het wel fijn werken !
    Maar nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Hebben jullie last van veel bugs en wat missen jullie er nog in?

Bijdrager
    verwijderd-profiel
    Bijdrager
    computer space

Kan je het een nieuw OS noemen, of is het nog steeds 10.7.x? ML was meer een servicepack dan een nieuw OS.

Bijdrager
    cids

Natuurlijk is het een nieuw OS, heeft een aantal nieuwe functies, oa de tabbed finder…

Bijdrager
    Maikelw

Agenda > Achteruitgang
    Lauchpad > Achteruitgang
    Safari > Achteruitgang

Dock + menu > Vooruitgang

Bijdrager
    Maurits

Ik vind het een evolutie van 10.8, het grafische verschil is veel subtieler dan tussen iOS6 en iOS7, en de extra features zijn er.

Maar het is weer te veel verandering om het een service pack te noemen (en de upgrade zal iets kosten, waarschijnlijk weer een laag bedrag)

Bijdrager
    computer space
    cids op 17 juni 2013

een aantal nieuwe functies, oa de tabbed finder…

Tabbed Finder blijft weglopen van het beste systeem: uitvouwbare mappen zoals al jaren in Windows/Linux.

Lid
    lEl

App nap is ook wel fijn en zie je effectief werken ook. Tags in het filesystem kunnen ook nog wel handig zijn als je aan verschillende projecten tegelijk werkt. En jawel hoor Safari is snappier (:p). Wat ik maar wil zeggen, er zit under the hood ook wel flink wat verbetering

Bijdrager
    pimoomen
    lEl op 17 juni 2013

App nap is ook wel fijn en zie je effectief werken ook. Tags in het filesystem kunnen ook nog wel handig zijn als je aan verschillende projecten tegelijk werkt. En jawel hoor Safari is snappier (:p). Wat ik maar wil zeggen, er zit under the hood ook wel flink wat verbetering

Bij welke toepassingen zie je AppNap werken? Ik draai ook op 10.9 en heb nog geen verschil gezien…

Lid
    lEl

open activity monitor; klik energy. Daar zie je een colom App nap.
    Een voorbeeld waar ik het al gemerkt heb zonder effectief naar die tab te kijken is door in Safari en flash video te laden; vervolgens een andere tab te openen. Je zal merken dat als je de tab opnieuw opent, er redelijk wat cpu cycles meer naar Safari gaan.

Zie ook screenshot hieronder

Bijdrager
    pimoomen
    lEl op 17 juni 2013

open activity monitor; klik energy. Daar zie je een colom App nap.
    Een voorbeeld waar ik het al gemerkt heb zonder effectief naar die tab te kijken is door in Safari en flash video te laden; vervolgens een andere tab te openen. Je zal merken dat als je de tab opnieuw opent, er redelijk wat cpu cycles meer naar Safari gaan.

Zie ook screenshot hieronder

Ah dat had ik nog niet door;) Dankje!

Bijdrager
    bitsflew
    computer op 17 juni 2013
    cids op 17 juni 2013

een aantal nieuwe functies, oa de tabbed finder…

Tabbed Finder blijft weglopen van het beste systeem: uitvouwbare mappen zoals al jaren in Windows/Linux.

Het is zeker niet het beste systeem in alle situaties!

Maar hoezo weglopen? De Finder heeft al een hiërarchische listview sinds MacOS 7/8.

Bijdrager
    GastonM

@Maikelw,

Kun je toelichten waarom je Agenda, Safari en Launchpad een achteruitgang vindt?

Bijdrager
    youp.c

Ik had ook wat geklooid met Mavericks en ik vind het zeker geen achteruitgang. Safari vooral niet, ik draai 5.1 beta nu (via het Safari Developer Program) op Mountain Lion en het is echt veel sneller en de nieuwe Top Sites/Bookmarks ligt mij echt. (Wel nog iets trager als Mavericks) Waar ik vroeger vanwege trage of niet werken op Chrome of FF moest overgaan is dat nu niet nodig. Daarnaast de Safari Power Saver die ongeveer zoals de ClickToFlash extensie werkt ook een zeer fijne feature. De (zichtbare) veranderingen in mavericks zelf vond ik voor een nieuw veolledige OS versie nog wel beperkt: redesignde Calendar en Notes, de nieuwe Safari en de Maps app.

Persoonlijk vind ik het nieuwe design veel overzichtelijker bij de Agenda app, de notities app daarentegen vind ik veel te saai geworden. Daar zijn ze een beetje doorgeslagen met het verwijderen van het skeuomorfisme.

Bijdrager
    Lutjemac

Safari 5.1 ?? Ik draai safari 6.0.5 op Moutain Lion

Bijdrager
    Ramy

Ik twijfel of ik het zal installeren, aangezien ik m’n MacBook wel goed functioneel moet hebben voor m’n werk.
    Hoe zijn jullie ervaringen tot nu toe? Geen last van veel vastlopers / bugs / crashende apps?

Als er bepaalde software is die niet meer werkt, welke zoal?
    Nog webontwikkelaars onder ons die bijv. Espresso en FileZilla in OS X Mavericks hebben gebruikt?

Uiteraard is het een beta versie en hoeft niet alles helemaal vlekkeloos te werken, maar, niet dat m’n MacBook straks nog amper bruikbaar is.:P

Ben benieuwd! Alvast bedankt.

Inactief
    Anoniem
    Lutjemac op 18 juni 2013

Safari 5.1 ?? Ik draai safari 6.0.5 op Moutain Lion

Hij bedoelt Safari 6.1 beta.

Bijdrager
    Lutjemac

Ok, bedankt

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.