3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Vr8

Mac OS X loopt vast bij gebruik van Safari extension na upgraden RAM.

Dag allemaal,

Sinds ik mijn iMac ( late 2007 ) voorzien heb van een RAM upgrade loopt Mac OS X telkens vast wanneer ik gebruik maak van de YouTube5 Safari extention. ( Deze extention vervangt de standaard players van YouTube, Vimeo en Facebook met een QuickTime player. )

Wanneer ik een willekeurige video afspeel via deze extention loopt Mac OS X (10.6.7) vast. Het beeld staat stil maar je hoort nog wel het geluid van het filmpje lopen en geluid van andere applicaties die actief zijn, maar het systeem is op geen enkele manier meer te bedienen. De muis is nog wel te bewegen, maar het systeem reageert totaal niet op enige input, ook niet van het toetstenbord. Het lijkt alsof het proces dat de GUI aanstuurt compleet vastloopt terwijl de andere processen zoals applicaties actief blijven.

Het vreemde is dat dit probleem alleen lijkt voor te komen wanneer ik de YouTube5 extensie aan heb staan, allemaal sinds de RAM upgrade. Verder heb ik zoveel mogelijk andere taken uitgevoerd in verschillende combinaties om te zien of het systeem vast loopt wanneer ik bijvoorbeeld zeer processor- en RAM intensieve taken uitvoer, maar dit lijkt m’n Mac allemaal prima aan te kunnen.

Heeft iemand enig idee waar dit door kan komen? Het uitzetten van de extention is niet zo’n probleem, maar het is toch vreemd dat het systeem ineens bevriest bij het uitvoeren van een simpele taak als deze.

P.S.

Ik wist niet zeker of dit topic nu beter thuis past in het Hardware of het Mac OS X gedeelte van het forum.

Bijdrager
    Pieterr

En als je de originele RAM configuratie weer gebruikt, is het probleem dan weg?

Misschien ligt de oorzaak ergens anders.

Bijdrager
    1984
    Vr8 op 02 april 2011

Sinds ik mijn iMac ( late 2007 ) voorzien heb van een RAM upgrade loopt Mac OS X telkens vast wanneer ik gebruik maak van de YouTube5 Safari extention. ( Deze extention vervangt de standaard players van YouTube, Vimeo en Facebook met een QuickTime player. )

Treed het probleem ook op bij gebruik van andere browsers (FF etc) en het gebruik van flash…?? het is niet de eerste keer dat er problemen zijn met Safari en video klik

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.