3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Barry408

Mac Os X Lion verwijderen

Hoi,

Bij deze een vraag,

Lion wil ik graag verwijderen van de iMac, Snow Leopard wil ik terugzetten.

Als ik de originele Snow Leopard dvd erin stop, de install uitvoer, blijven dan de ge├»nstalleerd programma’s zoals bv iLife, Word en LogicPro staan ?
    En is Lion dan compleet van het systeem af ?

Ik ben benieuwd of dit gaat lukken.:confused:

Een back-up via Time Machine heb gemaakt, maar maakt Time Machine een back-up van enkel bestanden of ook van systeem cq programma’s ?

Alvast bedankt voor reactie !:smile:

Bijdrager
    AppleTim

Waar time machine een backup van maakt is alles op de lokale schijf behalve wat er in systeem voorkeuren onder Time Machine bij Opties staat. Programma’s neemt hij (denk ik) standaard mee.

Als je de cd erin doet en hem daarvan opstart dmv alt ingedrukt te houden zodra je hem aan zet, kun je disk utility gebruiken op de schijf te wissen. En dan kan je zo SL installeren als het goed is…

edit: of kijk gewoon even hier:smile:

Bijdrager
    mowat

Best altijd op voorhand een image maken met bv. superduper of CCC. Als je dan nadien niet tevreden bent van het nieuwere systeem dan kan je met enkele muisklikken je oude vertrouwde systeem met al zijn programma’s , instellingen en documenten terugzetten.
    Maar het kan dus ook wel met een nieuwe SL installatie , maar dat kost veel meer tijd en moeite.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.