12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    FreekKlaasen

Mac os X lion herstellen?

Mijn iMac blijft bij het opstarten de hele tijd op het grijze scherm met het Apple-logo staan in lion. Na een scan in het schijfhulp-programma, blijkt dat er niets mis is met mijn mac, maar ik kan nog steeds niet normaal opstarten. Daardoor ben ik aan het overwegen om mijn iMac te herstellen, omdat de safe-mode niet werkt, maar kan iemand me uitleggen wat het herstellen van mijn mac inhoud: raak ik mijn persoonlijke data en apps kwijt of niet?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    tarun

Als het goed is wordt alleen de systeemsoftware herstelt. Maar het is verstandig om altijd een recente back-up bij de hand te hebben.

Bijdrager
    FreekKlaasen

Bedoel je back-ups in de vorm van Timemachine, want die heb ik namelijk niet…
    En het is vast niet meer mogelijk om een back-up te maken.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Tsja… als de Mac niet meer opstart kun je geen backup meer maken, dat is het eerste wat je moet doen.
    Maar tenzij je daadwerkelijk kiest voor een clean instal blijft al je data behouden.
    Heb je al een PRAM reset geprobeerd?

Bijdrager
    FreekKlaasen

Ik zal het proberen…
    Alvast bedankt

Bijdrager
    FreekKlaasen

Heb net de PRAM gereset, maar blijkt toch niet geholpen te hebben. Toch maar mijn mac herstellen…

Bijdrager
    FreekKlaasen

Probleem toch op wonderbaarlijke wijze uit zichzelf verholpen:lol:
    Bedankt voor alle reacties!

Bijdrager
    tarun

Dan zou ik op korte termijn dan maar een back-up maken. Dat kan met TimeMachine, maar ook met SuperDuper. Koop daarvoor een externe harde schijf die minimaal de grootte heeft van je interne schijf. Kijk daarvoor b.v. op tweakers.net.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Eigenlijk moet voor Time Machine de externe schijf beduidend groter zijn dan je interne vanwege dat er steeds wat bij komt. Is hij te snel vol dan kun je nauwelijks terug in de tijd.

Bijdrager
    1984
    1984 op 20 juni 2010

Onyx is een gratis programma waarmee je je Mac kunt optimaliseren, onderhouden en schoonmaken. Met Onyx kun je niets meer dan wat je met de mogelijkheden op je Mac ook kan doen, alleen Onyx heeft al die opties voor jou gebundeld in een programma. Je kunt Onyx gebruiken voor allerlei systeem onderhoudstaken, het controleren van je harde schijf, het herstellen van permissies, het aanpassen van allerlei systeem instellingen van de Finder, Dock, Dashboard, Safari en veel meer. Ondanks dat Onyx één van de meest gebruikte programma’s is voor de Mac, is niet iedereen even enthousiast over het programma. Voordat je Onyx loslaat op je systeem is het handig je eerst een beetje te oriënteren.http://download.cnet.com/OnyX-Lion/3000-18512_4-75531645.html

http://macmiep.nl/12-problemen.html

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik weet niet of ik nu moet:lol: of moet:cry:

Bijdrager
    SunKeeper

Wut?

Oh, 1984. Daar heb ik een Safari-extensie voor die zijn knip/plakwerk-posts er direct uit filtert.:lol:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.