30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)
  • Q:
    Bijdrager
    AppleStef

Mac OS X Lion 10.7.3

Mac OS X Lion 10.7.3 is uit, je kunt het vinden onder Apple > Softwareupdate. Inhoud update: zie screenshot.

Bijdrager
    Hansi2124

Zie ook de Nieuwspagina.

Bijdrager
    AppleStef

Die stond er nog niet.

Bijdrager
    KarelWillem

5 Minuten geleden: Nieuwspagina
    4 Minuten geleden: dit topic

:wink:

Bijdrager
    AppleStef

Toen ik deze post maakte stond het er nog niet. Ik heb wel eerst gekeken hoor.;)

Bijdrager
    Hansi2124

Heb ik eindelijk eens wat aan mijn Thaise taalcursus.:wink:

Bijdrager
    AppleStef

Wat?

Bijdrager
    rmvanderdrift

Een bagger update. Safari weer niet vooruit te branden. Bah. Ben niet blij.

Bijdrager
    Hansi2124

Vergeet niet de schijfbevoegdheden te herstellen. Wil nog weleens helpen.

Bijdrager
    rmvanderdrift

Dat lijkt idd te werken. Thx.

Bijdrager
    Haike

Een update en daarna moet je aan het werk? dat is voor mij dan voor het eerst dat ik dat mag meemaken. software update heeft bij mij nog niks gemeld…

Bijdrager
    Loek1991
    Hansi2124 op 01 februari 2012

Wat doet ‘Herstel schijfbevoegdheden’ precies?

Bijdrager
    Timp

Ook vreemd.
    Ik download de update, vraagt te herstarten. Druk op ok.
    Files uitpakken, en na 1 min writing files stopt de update en krijg ik een melding dat de update niet kan worden voltooid omdat het bestand mogelijk tijdens het downloaden corrupt is geworden.
    Nog een keer gestart, zelfde verhaal.
    Iemand hetzelfde? Of een oplossing?

MacBook Pro 13? 2010 2.4 8GB 250GB

Bijdrager
    Haike
    Loek1991 op 01 februari 2012
    Hansi2124 op 01 februari 2012

Wat doet \’Herstel schijfbevoegdheden\’ precies?

Kijk eens hier

Bijdrager
    Loek1991

Het is me duidelijk:)
    Heb het gelijk even gedaan.
    Bedankt!

Bijdrager
    wouwout

Er is een probleem met de 10.7.3 update via Software Update:
    https://discussions.apple.com/thread/3703113?start=0&tstart=0

Je mac wordt onbruikbaar. Het ziet er zo uit:

Voorlopig alleen de combo update downloaden!

Bijdrager
    Afroman

Hier ging dat prima op 2 MacBooks.

Bijdrager
    Ouw

Wat is dat toch dat sommige lieden zo vaak problemen hebben met updates? Ik heb vanaf Panter (10.3) nooit problemen gehad met welke update dan ook. Nooit de noodzaak gehad om een combo te downloaden.
    Zojuist fluitend de update 10.7.3 gedaan op een MacBook en een Mac mini. Ook nu geen ellende. Is dat niet geruststellend? Nu de iMac nog.:-)

Bijdrager
    Haike

Het duurde even, en ik moest daarna inderdaad schijfbevoegdheden er doorheen halen want daarvoor was het zo traag als dikke stroop. En ik kreeg dit te zien:

en ik snap die tekst niet, is dat wat is aangevinkt nu plots ook naar de cloud gegaan? Ik wil helemaal niks met die cloud te maken hebben, en al helemaal niet dat Apple wel automatisch gaat bepalen waar mijn gegevens moeten staan. Dat bepaal ik zelf wel. Moet ik dat nou afvinken of juist niet?

Bijdrager
    banditbiker

Als je dit niet wilt, dan moet je het uitzetten ja.

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Posting aangepast. Waarom quote je alles wat in het bericht direct boven die van jou staat, zelfs met de afbeelding erbij? Het is het meest simpele als je gewoon alleen die ene regel zelf plaatst…..[/mod]

Bijdrager
    mrtwig

@wouwout

Zo zie nu mijn Mac Mini server er nu uit, op de MacBooks en iMac had ik geen problemen.

Bijdrager
    Haike
    banditbiker op 02 februari 2012

Als je dit niet wilt, dan moet je het uitzetten ja.

Maar als ik dat doe, krijg ik dit te zien:

En daaruit maak ik op dat hij dan alles van mijn Mac afhaalt. Wat is dit voor een raar protocol? Of ligt het aan mij? Ik heb nog nooit iets met die cloud gedaan, dus ik heb er geen ervaring mee. En na die update krijg ik ongevraagd dit voor mijn neus. Moet het nou wel of niet afgevinkt worden als je niks met de cloud wilt? Ik wil niet dat er iets van mij in de cloud staat en ik wil ook niet dat er iets van mijn Mac verwijderd wordt… wie o wie?

Inactief
    Anoniem

@Haike: Had ik ook eens toen ik iCloud wilde uitproberen, zie hier: http://www.onemorething.nl/2012/01/icloud-apples-strategie-voor-het-komende-decennium/ Ik begrijp er ook niets van. Ik heb het uitgezet, en ben niets kwijt.

Bijdrager
    Doney

Als ik updates zoek krijg ik dit:

Terwijl ik gewoon echt op 10.7.2 zit:

Iemand een idee wat ik fout doe?

Bijdrager
    AppleStef

Download gewoon de combo-update of heb wat geduld.

Bijdrager
    Doney

Geduld? De update kwam gister uit, hoor ik hem dan niet gewoon meteen te zien?

Inactief
    Anoniem

Ja, geduld. Gewoon even rustig wachten.

Bijdrager
    Frunk

Het viel me ineens op dat het handje wat je te zien krijgt als je over een link gaat is veranderd.
    Ik denk dat dat handje echt al vanaf het begin van Apple mee gaat maar heeft nu krom vingertje.

Bijdrager
    SunKeeper

Wat mij opviel na installatie op Mac mini: (mid 2009)

– de bureaubladafbeelding was weer op de standaard blauwe Galaxy-afbeelding gezet. Resume?!

– Safari en iTunes openden niet Full Screen en de vensters waren verborgen. Dit was niet het geval op het moment dat ik op “Herstart” klikte om de update te installeren. Again: Resume?!

Verder geen problemen, alleen nog niet veel tijd gehad om er naar te kijken vanmorgen vroeg. MBP 2011 ook nog niet gedaan.

Bijdrager
    AppleStef

De beide iMacs thuis heb ik al geüpdatet zonder problemen. Leuk dat er een fix was voor de oudere iMacs met een ATI videokaart (die staat hier thuis), wat mogelijk wat onverklaarbare vastlopers oplost. Mijn MBP moet ik nog updaten.

Ik moet wel nog wennen aan het nieuwe handje …

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.