10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    iDavid

Mac OS X kan niet op deze computer worden geinstalleerd.

Hallo,

Een vriend van mij heeft een witte MacBook uit 2007/8. Fanatiek de hele schijf geformatteerd en proberen een clean-install uit te voeren met een Snow Leopard kopie. Krijgt vervolgens de melding ” Mac OS X kan niet op deze computer worden geinstalleerd ”

Vond dit al raar maar hij wilt ook niet installeren vanaf mijn MacBook Pro 2010 installaie CD! Zelfde melding. Zou het kunnen dat die CD alleen werkt met een MacBook Pro? Volgens mij zou dat namelijk niets uit moeten maken. En ja, hij is de originele CD kwijt.

Als je OS X van het net plukt wordt er ook geen onderscheid gemaakt tussen bepaalde type Macs…

Helaas wilt Lion vanaf mijn USB-stick niet installeren omdat deze MacBook slechts 1GB ram heeft.
    (Heb gezocht naar een manier om dit te omzeilen. Dan moet je een plist bestandje weggooien maar dat werkt alleen als je dus al een OS hebt draaien en vanaf daar Lion wilt installeren)

Wie kan mij helpen? Thanks!

Bijdrager
    Oppie

Komt deze vraag niet elke maand terug?!
    Als je iets van het ‘net kan plukken’, weet je ook wel de zoekfunctie te gebruiken.
    C’mon David, je bent geen oud dammetje van 80 wat aan de hand moet worden genomen…:sealed:

Bijdrager
    iDavid

Ja.

Mac osx kan niet worden geïnstalleerd op deze computer

Dat die schijven niet compatible zijn. Schijven van een nieuwere MacBook.

Maar dat snap ik niet. Snow Leopoard moet toch gewoon werken op deze MacBook uit 2008? Als ik in de App Store Lion koop, heb je toch ook slechts 1 keuze?

http://www.onemorething.nl/community/topic/kan-geen-mac-osx-installeren
    En hier is geen oplossing gegeven… Gebruik ook gewoon een GUID-partitietabel en Journaled geformatteerd.

Bijdrager
    MacKevin11

Een bijgeleverde DVD van Snow Leopard werkt alleen op dat type mac.
    Een MacBook Pro uit 2011 heeft bijvoorbeeld SandyBridge processors, en dat is een heel ander iets dan ‘Core2Duo’.
    Een MacBook Pro uit 2008 heeft Core2Duo processors.
    Dat zijn 2 totaal verschillende processor types.
    Met andere woorden: Je kunt de dvd alleen gebruiken voor je eigen mac, of een mac met het zelfde type nummer.

Op een DvD met Snow Leopard die je kunt kopen via internet of in de winkel, staan wel alle drivers dus kun je die wel overal op installeren.

Je vriend zal dus toch een Snow Leopard DvD moeten kopen, of de bestanden terugzetten van de back-up die je natuurlijk hebt gemaakt voordat je met het formatteren begon… TOCH?!

Bijdrager
    iDavid

Thnx… er ging indd net bij mij een lampje branden. Ik heb een retail CD nodig !

Ik laat weten of het is gelukt!

Bijdrager
    chatsmit

Heb ik me altijd al afgevraagd, volgens mij is het niet zo dat de bijgeleverde OSX versies alleen drivers bevat van het bijbehorende model, maar dat er een stukje beveiligingscode ingebouwd zit op de DVD die het installeren op andere modellen bemoeilijkt? Wow lange zin..

Bijdrager
    MacKevin11

@iDavid
    Oke…
    Even van te voren: ga deze niet illigaal zitten downloaden;). Dan heb je meestal weer met zo’n bijgeleverde dvd te maken, waar je weer niks mee kunt:p
    Maar heb je nou wel een back up gemaakt? Dat moet je altijd doen als je je schijf partitioneerd of formatteerd…
    Sowieso is het aan te raden als je de data niet kwijt wilt;)

Bijdrager
    iDavid
    MacKevin11 op 04 september 2011

@iDavid

Oke…

Even van te voren: ga deze niet illigaal zitten downloaden;). Dan heb je meestal weer met zo\’n bijgeleverde dvd te maken, waar je weer niks mee kunt:p

Maar heb je nou wel een back up gemaakt? Dat moet je altijd doen als je je schijf partitioneerd of formatteerd…

Sowieso is het aan te raden als je de data niet kwijt wilt;)

Komt goed:D thanks.

Ja dat snap ik;) maar data is reeds gebackupt.

Bijdrager
    iDavid

Oke gelukt ! Retail CD gebruikt:cool:

Bijdrager
    TheBigZ
    chatsmit op 04 september 2011

Heb ik me altijd al afgevraagd, volgens mij is het niet zo dat de bijgeleverde OSX versies alleen drivers bevat van het bijbehorende model, maar dat er een stukje beveiligingscode ingebouwd zit op de DVD die het installeren op andere modellen bemoeilijkt?

Dat klopt helemaal. De “grijze” OS X Installatie schijven werken alleen op Macs die op hetzelfde moment actueel/nieuw/te koop zijn. Als jij nu de meest recente MacBook Pro en iMac aanschaft, krijg je bij beide Macs (ongeveer) dezelfde “grijze” schijven. De beveiliging die je noemt kan omzeild worden maar dat gaan we hier natuurlijk niet verder uitleggen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.