4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    jarnoleconte

Mac OS X installeren op Lacie HD d2

Ik heb momenteel een Lacie Harddisk d2. Deze heb ik met “Drive Genius” in partities verdeeld. Nu wil ik Mac OS X op 1 van de partities installeren. Ik doe dus de Mac OS X install cd in me computer en herstart het. Bij de installatie moet ik een doelvolume opgeven. Hierbij zijn de partities van de harde schijf wel zichtbaar maar met een rood icoontje erop. Er staat bij: “Mac OS X kan niet op deze volume geinstaleerd worden, omdat Mac OS X kan niet vanaf deze volume worden opgestart”. Wat doe ik precies fout? Want ik neem aan dat het wel gewoon mogelijk is.

Ik heb overigens ook gewoon een backup van me interne harde schijf (Macintosh HD) op de externe schijf draaien. Deze partitie kan ik gewoon als opstart schijf gebruiken. Het lijkt me dus ook mogelijk om Mac OS X te installeren op deze externe harde schijf, toch?

Bijdrager
    madcat

Wat je moet doen is de schijf met een GUID partitie tabel instellen ipv de standaard MBR.
    bij disk util is er bij options een mogelijkheid omdit te veranderen.

Bijdrager
    jarnoleconte

Ik zie dat je deze functie pas definitief toepast als je gaat partitioneren. Dit houdt dus in dat alle gegevens op de volumes verloren gaat. Ik heb dus voor niks met Drive Genius gepartitioneerd (aangezien dat programma dit kan met gegevens behoud).

Overigens hoe komt het dat die Backup versie, niet als GUID staat ingesteld en dus wel kan opstarten?

Bijdrager
    madcat
    ”j.le.conte”

Ik zie dat je deze functie pas definitief toepast als je gaat partitioneren. Dit houdt dus in dat alle gegevens op de volumes verloren gaat. Ik heb dus voor niks met Drive Genius gepartitioneerd (aangezien dat programma dit kan met gegevens behoud).

Overigens hoe komt het dat die Backup versie, niet als GUID staat ingesteld en dus wel kan opstarten?

Ik dacht dat MBR alleen werkte bij de powerpc versies, drive genius ken ik niet. Ik geef je alleen aan waar het aan zou kunnen liggen.
    Toen ik mijn lacie had gekocht heb ik er ook problemen mee gehad en nadat ik het als GUID had gepartitioneerd werkte het wel goed.
    iPartition kan wel een “niet opstart schijf” veranderen van “soort”.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.