7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Anty

Mac OS X herkent monitor niet meer

Hey,

ik gebruik al een aantal maanden een Macbook in combinatie met een Asus VW 222 monitor. Dat werkte al die tijd perfect, zonder problemen. Maar sinds vandaag herkent mijn Macbook mijn beeldscherm niet meer. De monitor geeft nog wel beeld, maar niet meer in de juiste resolutie. Als ik bij de Systeemvoorkeuren, zie ik dat er nu “Onbekend beeldscherm” in plaats van de naam van de monitor staat. Daardoor kan ik blijkbaar ook niet meer de resolutie die ik voorheen gebruikte, specifiek voor mijn monitor. Iemand weet waar het probleem ligt en hoe ik dit eventueel kan verhelpen?

alvast bedankt,

Anty.

Bijdrager
    Sanjeev

Haal het mini-dvi stekkertje uit de macbook, steek het er opnieuw en bij systeemvoorkeuren kun je op Detecteer beeldschermen klikken.

Misschien werkt dat.

Bijdrager
    Anty
    ”Sanjeev”

Haal het mini-dvi stekkertje uit de macbook, steek het er opnieuw en bij systeemvoorkeuren kun je op Detecteer beeldschermen klikken.

Misschien werkt dat.

Had ik al een aantal keer geprobeerd, maar het probleem blijft. :(.

Sleutelbeheerder
    Night

Een work-around: probeer het met SwitchResX

Bijdrager
    passenger

Opnieuw opstarten? PRam even zappen?

Bijdrager
    sven-

Kabeltje checken? Werkt het scherm wel op een andere computer?

Bijdrager
    Catbert

Sven-

Bij mij precies hetzelfde met een IIyama monitor. Werkte altijd als een zonnetje en nu kan mijn Macbook de tweede monitor niet meer detecteren. Zodra ik de mini connector erin stop verspringt ook de resolutie van mijn macbook. Ik heb het idee dat dit te maken heeft met de update naar 10.5.6.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.