6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Xserve

Mac OS X: documenten uploaden naar iCloud

Lukt het jullie om documenten vanuit je Mac te uploaden naar iCloud? Dit zou gewoon moeten kunnen door documenten te slepen naar icloud.com, maar bij mij gebeurt er dan niets. Enkel met Firefox beginnen de documenten te uploaden, maar dit geeft vervolgens een foutmelding na enkele seconden.

PS: Hoe verwijder je foto’s uit je Fotostream?

Bijdrager
    Xcode

Aha, ik vraag me exact dezelfde dingen af. iCloud loopt hier zowel op OSX als iOS als een zonnetje, alles wordt prima gesynchroniseerd tussen alle apparaten… toch vraag ik me nog een aantal dingen af. Volgens mij kan je alleen vanaf je Mac de gehele Photostream leeggooien (niet foto voor foto?), op de iPhone/iPad is het volgens mij niet mogelijk.

Wat betreft het uploaden van documenten. Heb al overal gekeken bij Pages, Keynote en Numbers, maar ik kan nergens vinden hoe ik een document kan uploaden. Als je online inlogt op iCloud staat er informatie over Pages, Keynote en Numbers voor iOS, maar daar ben ik niet in geïnteresseerd. Nergens staat hoe je je een Pages document van je Mac in the cloud krijgt. Ik vermoed dat OSX iWork documenten uitgesloten zijn van uploaden, dat vind ik eigenlijk vrij raar.

Ben benieuwd.

Bijdrager
    mtooster

Je kunt op iCloud.com je fotostream compleet resetten.
    Ik moet zelf ook nog een beetje uitvinden hoe je nou het beste werkt met fotostream.
    Alle foto’s worden sowieso automatisch in iPhoto op mijn Mac geïmporteerd, dat is al erg ideaal (een een geruststelling)

Sowieso zullen de oudste foto’s automatisch uit je fotostream verdwijnen.

Ik heb ook het idee dat ‘Documents in de cloud’ geheel op de iOS iWork programma’s gericht is.

Bijdrager
    BensApple

Hallo

ik dacht dat het mogelijk zou zijn al je foto’s op de Cloud te zetten, maar dat gebeurt niet, wat heeft het dan voor zin als extra back up.

ik heb het idee dat het alleen de mogelijkheid geeft te synchroniseren met je mac, meer niet.

Ben

Bijdrager
    Churchil

Mij lukt het het nu om documenten rechtstreeks naar iCloud te slepen. Voordat dit mogelijk is moet je eerst een iOS-versie van Pages, Keynote en Numbers openen op je iPad of iPhone. Als je de app opent krijg je een button te zien “gebruik iCloud”. Als je die indrukt moet je je emailadres opgeven wat gekoppeld is aan je AppleID (vind ik wel verwarrend wnt dat is een ander emailadres dan mijn @me.com-adres). Je krijgt dan een email op dat adres ter bevestiging en voilà. Je kan vanaf nu documenten in http://www.icloud.com slepen, de reclames voor de iWork Apps zijn dan ook verdwenen.

Succes!

Bijdrager
    dsm

@churchill:

Je bedoelt https://www.icloud.com, want anders kom je op een mogelijke phishing-site uit

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.