30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:

Bijdrager
    Kristofke

Mac OS X betrouwbaar?

Ik heb nu sinds twee maanden een iMac

Ik las overal zeer lovende commentaren over het superstabiele en betrouwbare Mac OS X

Ik moet hier nu spijtig genoeg meedelen, misschien als enige, dat dit besturingssysteem al meer vastgelopen is dan als ik twee maanden werk op mijn XP computer.

Daarnet reageerden de muistoetsen niet meer van mijn mighty mouse, heb ik een harde reset voor moeten doen, en de muis terug aanmelden

Vorige keer, enkele dagen geleden ging ik naar mijn widgets en toen kreeg ik een doorzichtige zwarte overlay met de boodschap in het engels en het chinees dat ik een harde reset moet doen omdat er iets is misgelopen.

Quicktime loop altijd vast nadat een film gesaved is.

iTunes doet zéér moeilijk met mijn iPod en loopt 1 op 2 kansen vast

Safari doet minstens twee keer in de week moeilijk en loopt gewoon vast.

En het enige wat ik op deze iMac doe is surfen, mailen, en foto’s beheren.

That’s it. En toch loopt dat ding elke twee dagen wel eens vast.

Wat kan er toch in godsnaam (sorry) mee mis zijn met zo’n 3000 euro kostende computer (wat mij eigenlijk best wel frustreerd)

Bijdrager
    Macmaniak

laat je dan ook niet leiden door de buitenkant en andermans mening (niet representatieve ervaringen)> natuurlijk loop een macintosh ook geregeld vast. Sinds mijn eerste mac in 1987 al last van.

Bijdrager
    Vin

nou ik denk dat je gewoon pech hebt want ik heb met mijn mac dus echt nooit problemen! maar dan ook echt nooit!!!! probeer eens de hardware test te runnen of doe een clean install… succes!

Bijdrager
    Lexie

Ken het verhaal wel een beetje….

Heb zelf ruim een jaar prima gewerkt op een iBook. Nieuwe iMac 20″ gekocht en deze werkt ook prima (afgezien van de trage airport). Maar heb nu ook een MacBook (nieuwste model) en deze is werkelijk onvoorstelbaar slecht. Loopt constant vast, blijft hangen in de sluimerstand, opent veel bestanden niet, soms onmogelijk om ‘m uit te zetten en loopt vaak zeer traag.

Alleen weet ik gelukkig dat het meestal allemaal prima werkt, maar er zitten inderdaad zeer slechte exemplaren tussen en dat is behoorlijk balen…

Bijdrager
    Vin
    ”Macmaniak”

laat je dan ook niet leiden door de buitenkant en andermans mening (niet representatieve ervaringen)> natuurlijk loop een macintosh ook geregeld vast. Sinds mijn eerste mac in 1987 al last van.

ach kletser! dat is dus echt onzin. dan heb jij ook pech! ik heb nu 4 jaar een mac en ik heb pas 1 kernel panic gehad en safari is hoogstens 10 keer gecrashed in die 4 jaar! Mail hoogstens 3 keer en ical, adresboek, itunes en dashboard nog nooit! en ik heb geen geluk hoor, ik ken eigenlijk niemand die vaker als 1x per maand een crash heeft! en ik bijna iedereen die ik ken heeft een mac dus ik ben bang dat jullie echt pech hebben…. Probeer anders eens de permissies te herstellen met cocktail, of run diskwarrior eens!

Bijdrager
    Kristofke

erst na één dag al een kapotte dvd drive, en nu al weken aan een stuk zo’n software problemen. Bovendien komt er regelmatig een zeer irritante zoom uit de kast, waarschijnlijk een koeler die ergens tegen zit. Kweet niet wat ik mij moet voorstellen met de kwaliteitscontrole van Apple.

Er blijkt toch iets serieus mis te zijn met hun nieuwe intel software, net zoals de updates voor mijn video ipod deze helemaal verneukt hebben en ik nu telkens vijf seconden moet wachten voor een gekozen liedje wil gaan spelen

Ik begin toch wel serieus te twijfelen aan een iPhone die (met veel gejuich) op het meest geavenceerde besturingssysteem ter wereld draait

en dat alles onder de noemer “pech”? dure pech moet ik zeggen

Moderator
    unSOUND

Je hebt helemaal gelijk. We hebben met z’n allen een potje staan liegen over de stabiliteit van OS X zodat jij ook een Mac zou kopen…

Dat klinkt inderdaad veel logischer dan de redenatie dat je gewoon een maandag-ochtend model hebt….

Bijdrager
    Melts6

Problem exists between keyboard and chair.

Volumebevoegdheden herstellen met schijfhulp programma.
    Cocktail app draaien.
    Preferences van vastlopende programma’s weggooien.

Werkt dit niet dan:
    Herinstallatie van osx.

Werkt het nog niet dan:
    Ram module defect.

Bijdrager
    mollie319

ik zit ook te denken aan niet juist ram.

heb hier sinds het begin van de intels (verleden jaar januari dus) een intel staan, nooit problemen mee. ik gebruik zelf een iPod video 60GB, geen enkel probleem mee.
    Ik gebruik dan nog een Mac mini intel, en een Macbook pro. Waarvan ik eerst de CoreDuo had, en nu de Core2Duo. Werkt als een speer, gaan nooit uit, en werken altijd.

Ik denk dat er iets mis is met geheugen, waardoor je hele machine verstoord raakt.

Als de problemen die je beschrijft echt zo zouden zijn, zouden er veel meer mensen last van hebben, kon je dat overal ter wereld lezen in de fora, en zou dit zeker alom bekend zijn.

Terug naar de dealer met je machine, en de problemen uitleggen, is de enige optie lijkt me.
    of Apple Aftersales bellen.

overigens wat voor machine heb je eigenlijk?

Marcel

Bijdrager
    Klompje

De problemen die je omschrijft duid inderdaad op een hardwareprobleem. Als je als fabrikant zoveel computers levers, dan zit er wel eens eentje tussen die een kapot onderdeel heeft. Geheugen zou het probleem kunnen zijn. Draai een keer de meegeleverde hardwaretest en die zal je meer vertellen. Dan terug naar je leverancier en probleem laten oplossen.

Vastlopers met MAC OS X zijn inderdaad een zeldzaamheid. Je hardware moet natuurlijk wel goed zijn. Heb je geheugen van een andere fabrikant erin of externe apparatuur eraan hangen die problemen zouden kunnen veroorzaken?

Succes en laat het ons weten wat het uiteindelijke probleem is.

Bijdrager
    athens

@ Kristofke, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je zoveel problemen met je iMac tegenkomt. Ik zou met toch dan vervoegen bij je leverancier en hem erop attenderen hoe de vork in de steel zit. EIS een deugdelijk product en laat je niet afschepen.

Mijn iMac Intel Core Duo2, de waarschijnlijk dezelfde versie is nog nimmer vastgelopen/ Het zal ook een beetje te maken hebben met onbekend maakt onbemind (hier 17 jaar Apple ervaring) Veel sterkte maar een iMac / Mac zul je meer plezier van gaan beleven wat je met Windows nooit zult realiseren.

Bijdrager
    CaDoc

Wij hebben 4 Macs en de laatste vastloper is zeker een half jaar geleden. Werd toen veroorzaakt door een goedkope externe USB-harddisk. Sinds ik die niet meer gebruik het ik echt geen centje pijn meer; echt heel stabiel…

Er moet haast wel een probleem zijn met de hardware!

Bijdrager
    Mattheus

Even een crash-score:
    Mijn 6200: heel af en toe.
    Mijn G4: 1 keer; oorzaak rotte RAM… Deze computer staat al jaren bijna dag en nacht online, ontvang veel mail, wordt gebruikt voor o.a. photoshop, quark, OS9, dreamweaver, mail, safari en het af en toe spelen/testen van programmaatjes.
    Mijn iBook: 1 keer
    Mijn iMac G5: 1 keer
    Mijn MacBook: nooit
    Mijn iPod mini: nooit
    Mijn iPod video: nooit
    En ik doe echt alles met m’n Mac’s, probeer een grote divesiteit aan spelletjes etc uit. Het enige wat ik NIET doe is eigenhandig ‘sleutelen’ aan het systeem. Iets wat volgens mij vaak de oorzaak is van problemen.
    En NEE, OSX is absoluut niet heilig en kent ook zeker zijn gebreken. Maar ik ben er in ieder geval erg happy mee.

Bijdrager
    icootje

ik denk idd geheugen-probleem.
    memory test: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17156

Bijdrager
    Nikita

Wacht even, jij hebt een Mac gekocht van 3000 euro ( !! ) voor huis-tuin-en-keuken toepassingen? Dat kan dan alleen een Power Mac of een Mac Pro zijn, en niet bepaalde de simpelste uitvoering ook nog ‘s… Voor dat ‘simpele’ werkt heb je aan een Mac mini of iMac genoeg, en die kosten nog niet de helft!

In elk geval, het lijkt erop dat je gewoon een rot model hebt getroffen, kan altijd gebeuren. Dus terug met dat ding voordat je garantie voorbij is. Anders ben je helemaal de lul.

Bijdrager
    Esquare
    ”Kristofke”

Vorige keer, enkele dagen geleden ging ik naar mijn widgets en toen kreeg ik een doorzichtige zwarte overlay met de boodschap in het engels en het chinees dat ik een harde reset moet doen omdat er iets is misgelopen.

Vier woorden:

kernel panic
    hardware-probleem
    dealer

Bijdrager
    computer space

Sinds 10.3 is OSX bij bij ook nooit meer gecrashed. Heel soms een applicatie.

Bijdrager
    japser909

Ik heb ook nooit last, maar ik draai dan ook het knulligste OS ter wereld !!! 8) ik doe mss nog wel engere dingen op me windoos, het ligt mss aan de manier hoe je met je pc doos omgaat, maar idd,er zijn bad :apple: ’s succes !!! :lol:

Bijdrager
    SvS

Zoals eerder gezegd: gewoon teruggaan, je hebt recht op garantie. Al 2 maanden in bezit, zei je?
    Dit hoort echt niet!! Laat ons ook even weten hoe het gegaan is. Succes! :apple:

Bijdrager
    LEXY

Macs en het OS zijn natuurlijk ook verre van perfect, anders was dit forum ook niet nodig. Maar wat jij ervaart zijn geen ”normale’ problemen. Ik vermoed ook een kapotte RAM module.
    Succes!

Bijdrager
    jan jansen

Ik heb 6 macs, ik heb zelf een best geheugen, maar kan me niet herinneren wanneer er eentje is vastgelopen!

Bijdrager
    Djmichel

Ik heb hier een mac staan die dag en nacht zwaar werk loopt te verichten. Met verschillende apps door elkaar loopt en soms weken aan staat achter 1 stuk. Mac OSX loopt bij mijn nooit vast. Final Cut Pro klapt er wel eens uit, maar dat was het ook. Ook mijn Mac thuis heb ik werkelijk nooit, maar dan ook echt nooit problemen mee.

Je hebt dus gewoon een ‘rotte appel’ getroffen. Zoals al eerer genoemd in deze topic…Tegelijk terug brengen!!!

Bijdrager
    iPodder

En ?? Ben je al terug gegaan?? Anders nu direct gaan, we wachten allemaal op de uitkomst :)

Bijdrager
    Lustigson

Het enige dat bij mij nog wel eens vastloopt is Firefox. Als ik tig vensters open heb, bijvoorbeeld. Verder is zowel m’n Mac mini G4 als m’n iBook G4 zo stabiel als wat. :D

Bijdrager
    FlyingSeal

Waarom stel je die vraag hier nog? Is toch overduidelijk dat er iets mis is met jou Mac. Hup, gelijk terug naar je leverancier ermee!

Bijdrager
    Turbanus

Laat je nou niet opfokken jongens…..

Bijdrager
    hopsa

Ik denk dat ie nog slaapt hoor jongens!

Zo te zien was het een latertje vannacht!

Bijdrager
    Kristofke

bedankt voor de reacties

ik denk idd dat ik er maar eens mee terug ga, maar met zo’n vastlopers lijkt mij dat zeer moeilijk te “herstellen” en heb ik schrik dat ik in een doodlopend straatje ga komen van apple die zegt dat er niets mis is en ik de schuld tref enzo

hij kost 2750 euro, dan kan dat alleen een 24inch imac zijn met wat tuning onder de kap

de hardware test, en ook de uitvoerige hardware test geeft geen enkel probleem aan

Bijdrager
    Turbanus

Weet je wel zeker dat je aan de goeie kant van die machine zit?

Bijdrager
    Mendoza

ik weet niet precies wat je met je mac doet, maar bij mij is Civ4 de boosdoener van vele vastlopers.
    in zijn algemeenheid vind ik overigens dat de stabiliteit van mijn nieuwe Intell iMac te wensen overlaat. misschien komt dit omdat nog niet alle software universal is, maar tiswelzo.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.