15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    fanatic

Mac OS x 10.7.2 fouten

Nadat ik Mac OS X 10.7.2 heb gedownload doet mijn Macbook heel raar.
    Ik kan Safari niet meer openen ik kan de iTunes store niet meer in.
    En ik heb net 3 weken een nieuwe laptop.

En daardoor kan ik mijn iphone ook niet meer synchroniseren.
    Weet iemand hoe dit komt? Of heeft iemand dezelfde problemen?

Bijdrager
    svan

Ik zou niet kunnen zeggen waar jouw probleem door komt. Bij mij geeft de Finder in ieder geval ineens een onjuiste hoeveelheid vrije ruimte op mijn HD aan. Zou er zomaar 200GB bij hebben gekregen en dat is toch echt niet het geval. Schijfhulpprogramma geeft het wel juist aan.

Misschien meer mensen met vragen en/of problemen? Kunnen we het hier mooi bundelen..

Bijdrager
    Hansi2124
    macwindows op 14 oktober 2011

Nadat ik Mac OS X 10.7.2 heb gedownload doet mijn Macbook heel raar.

Heb je met Schijfhulpprogramma al de schijfrechten van je hd hersteld?

Inactief
    Anoniem

Maak eens een tweede account aan, en kijk of de problemen er dan nog steeds zijn. Zo nee, dan is er iets mis met jouw account. Zo ja, dan is er iets mis met het systeem. Heb je wat meer info over foutmeldingen, etc?

Bijdrager
    fanatic

Ik heb mijn schijfrechten hersteld maar dit werkte niet.

Ik kan nu wel in de itunes store maar ik kan me niet inloggen.
    En als ik itunes quit dan sluit hij niet af.
    Dan moet ik forceer quit doen want dan staat daar dan iTunes niet reageert.
    Maar het kan misschien liggen aan het feit dat ik mijn itunes map van mijn vorige mac vandaag heb omgezet.
    Alleen als ik deze even verschuif zodat hij een nieuwe aanmaakt dan kan ik nog altijd niet inloggen.
    En ik heb me al uitgelogd bij op mijn andere mac maar dan doet hij het nog altijd niet.

Maar als ik me dan weer in log op mijn oude doet hij het weer wel.
    En met mijn tweede account inloggen werkt ook niet.

Hij blijft nu de hele tijd hangen op het moment dat hij verbinding wil maken met iTunes Store.
    Dit zie ik bovenaan in dat schermpje met een balk die de hele tijd beweegt.

En als ik safari opstart dan blijft het icoontje de hele tijd opspringen en start safari niet.

Deze problemen zijn begonnen toen ik Lion 10.7.2 geïnstalleerd heb.
    Daarvoor deed alles het prima alleen iTunes weet ik niet zeker.
    Omdat ik vanmorgen pas alles heb omgezet naar mijn Macbook

Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit op kan lossen

Inactief
    Anoniem
    macwindows op 14 oktober 2011

Deze problemen zijn begonnen toen ik Lion 10.7.2 geïnstalleerd heb.
    Daarvoor deed alles het prima alleen iTunes weet ik niet zeker.
    Omdat ik vanmorgen pas alles heb omgezet naar mijn Macbook

Wat heb je omgezet? Ben je misschien wat vergeten, of heb je misschien (per ongeluk) files weggegooid? Probeer de combo installer er eens overheen te gooien: http://support.apple.com/kb/DL1459 Zie rechtsboven voor een download link.

Bijdrager
    Edwin.

Hallo, nog een probleemgeval meldt zich hier. Drie problemen die ik tot nu toe ondervonden heb.

Nadat ik 10.7.2 heb gedownload doen er bij mij ook problemen voor met mijn MBP. Ik heb het tot nu toe ook met iTunes ondervonden (1). Als hij aan het afspelen is stopt hij na een minuut of drie met afspelen en gaat de MBP in sluimerstand. Ook reageert hij niet goed meer op het draadloze toetsenbord als hij eenmaal in sluimerstand staat. Dan moet ik hem weer activeren door middel van de helderheidsknoppen op het toetsenbord op de MBP zelf (2).

Sinds 10.7.2 erop staat en ik de MBP aanzet krijg ik op het inlogscherm naast mijn account een gastaccount te zien terwijl ik die helemaal niet ingesteld heb (3). Zie http://imageshack.us/photo/my-images/51/naamloosgkj.png/ voor schermafbeelding van de Gebruikers instellingen. Gastgebruiker staat uitgeschakeld terwijl hij hem bij het opstarten wel weergeeft.

Ik heb ook al de schrijfbevoegdheden gecontroleerd en laten herstellen. De schijf heb ik ook laten controleren, daar is niks mis mee.

De problemen die TS noemt heb ik geen last van. Ik heb nog niet geprobeerd een nieuwe account op de MBP aan te maken.

Iemand anders, naast TS, ook deze problemen en die weet hoe deze op te lossen? Ik ga in ieder geval de downloadlink van Koen proberen. Als het al dan niet iets oplevert post ik het hier.

Groet, Edwin.

Edit.
    Ik heb het gastaccountprobleem op kunnen lossen. Na wat gelees hier op het forum heb ik de oplossing gevonden. http://www.onemorething.nl/community/topic/gastaccount-staat-uit-toch-gastaccount Het is een vinkje aanzetten zodat hij niet meer geactiveerd wordt. Zie ook schermafbeelding. http://imageshack.us/photo/my-images/692/gastaccountuitschakelen.png/

En Hansi2124, als het al dan niet (=wel of niet) wat oplevert post ik het hier.

Bijdrager
    Hansi2124

Ook als het wél wat oplevert mag je het hier posten.:wink:

Bijdrager
    Edwin.

Hallo, even een update.

Afgelopen weekend kon ik een back-up maken, dus ook gelijk daarna de combo van Lion installeren. Nadat ik deze had geïnstalleerd kreeg ik niet meer gelijk het gastgebruiker-account bij het opstarten van de MBP. Deze had ik voordat ik de combo had geïnstalleerd al uitgeschakeld, en deze instellingen heeft ie na de combo installatie dus ook meegenomen.

De problemen die ik met iTunes had, heb ik nog niet kunnen testen. Vorige week, toen ik mijn eerste bericht in dit topic poste, had ik de MBP steeds via een HDMI-kabel op de televisie aangesloten bij het afspelen van muziek. Nu speel ik muziek af via AirPlay (Airport Express), daar heeft ie tot op heden nog geen fouten mee gehad. Hij is dus niet meer in sluimerstand gegaan terwijl hij muziek aan het afspelen was.
    Als ik hem weer op de televisie heb aangesloten plaats ik weer een update als hij dan nog steeds in sluimerstand gaat.

Het derde probleem wat ik had was dat hij niet reageerde op het draadloze toetsenbord om hem te activeren na sluimerstand. Het draadloze toetsenbord heb ik op dit moment ook niet bij me, die zal ik later nog testen en daar ook een update van plaatsen.

Het lijkt er op dat de problemen voor nu dus zijn opgelost.

macwindows user, hebben bij jou de problemen nog voorgedaan na de combo installatie?

Groet, Edwin.

Bijdrager
    Edwin.

Problemen zijn niet opgelost. Nu maar wachten op 10.7.3

Inactief
    Anoniem
    Edwin. op 02 november 2011

Problemen zijn niet opgelost. Nu maar wachten op 10.7.3

Wel even doorgeven aan Apple, dan weten ze ervan en kunnen ze (hopelijk) een oplossing vinden. Ik denk niet dat ze dit forum lezen.

http://www.apple.com/feedback/

Bijdrager
    Edwin.

Goed bezig zijn ze daar zeg. Ik kan niet eens selecteren dat ik 10.7.2 draai.. :’)

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb in ieder geval de grote bug met iCloud/iCal daar gedropt. Ook geen 10.7.2 en een oude versie van iCal. Als dat maar goed gaat bij Apple…..:confused:

Inactief
    Anoniem

Dan voeg je dat toch even toe in de comments (welk OS je gebruikt).

Bijdrager
    Hansi2124

Uiteraard gedaan. Maar vreemd dat Apple zelf niet up to date met zichzelf is, toch?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.