11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    YouriMuziek

Mac OS X 10.5.8 upgraden?

Hallo,

Ik heb een 2 jaar oude Mac OS X 10.5.8, maar heel vaak als ik een programma download krijg ik het bericht dat mijn systeem te oud is.
    Ook kan ik nu niet de Mac Store downloaden wat ik toch wel erg jammer vind.

Moet ik mijn systeem dan upgraden naar 10.6.0 via Apple.com?

Bijdrager
    Macosxachist
    Bijdrager
    SunKeeper

Nee, je moet eigenlijk een Snow Leopard DVD zien te vinden.

Ik weet niet of die nog bij een APR verkocht worden, maar anders moet je daarvoor op Marktplaats o.i.d. kijken.

Edit: zoals Macosxachist aangeeft, je kunt hem ook bij Apple op de website bestellen.

Bijdrager
    Dargakis

je mag hem op computers van familie installeren; lion.
    Heb je familie met een mac/Lion? download hem daar, brand het op dvd, en doe een nieuwe installatie aanmaken.
    Wel eerst je bestanden (extern) backuppen.

Bijdrager
    senseopadje

Hou het wel bij Snow Leopard, Lion zou ik nog even mee wachten..

Bijdrager
    jobz
    Bijdrager
    senseopadje

Zou je al naar Lion willen, dan moet je toch eerst Snow Leopard installeren. Zoals Sunkeeper zegt gewoon te bestellen bij Apple of bij een Apple winkel bij je in de buurt kopen.

Bijdrager
    AppleStef

@senseopadje

Als je die USB-stick koopt en je doet een clean install kan het wel.

Bijdrager
    senseopadje

Applestef, ligt eraan hoeveel ervaring hij heeft, bij upgraden via Snow Leopard raak je tenminste niks kwijt en kun je eerst checken of al je programma’s nog werken…

Bijdrager
    AppleStef

Idd dat vind ik zelf ook handig, maar het is wel mogelijk zonder eerst naar SL te gaan.

Bijdrager
    SunKeeper

Via een clean install is dat trucje altijd mogelijk, omdat de installer op een lege schijf niet kan zien welk systeem er op heeft gestaan.

Maar dan in dat geval ben je wel alles kwijt, als je geen backup hebt. Als je wel een backup hebt, moet je ook alles nog gaan terugzetten.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.