30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 97)
  • Q:
    Bijdrager
    R-Flow

Mac OS X 10.5.4 is uit

The 10.5.4 Update is recommended for all users running Mac OS X Leopard and includes general operating system fixes that enhance the stability, compatibility and security of your Mac.

For detailed information on this update, please visit this website: http://support.apple.com/kb/HT1994.
    For detailed information on security updates, please visit this website: http://support.apple.com/kb/HT1222.

Nu beschikbaar via Software Update

Moderator
    Poezenbeest

Thanks… staat inmiddels te laden…

What’s included?
    The 10.5.4 Update is recommended for all users running Mac OS X Leopard and includes general operating system fixes that enhance the stability, compatibility and security of your Mac.

General
    Includes recent Apple security updates.
    Resolves an issue with saving and reopening Adobe Creative Suite 3 files on a remote server.
    Includes additional RAW image support for several cameras.
    Addresses an issue that may result in a partially installed X11 application.
    Improves L2TP VPN client reliability.

AirPort
    Addresses AirPort reliability issues with 5GHz networks.
    Addresses AirPort issues that may result in slower performance in Logic Studio or MainStage.

iCal
    Improves overall iCal reliability for meeting requests, cancellation notices, delegation, and syncing with iPhone.
    Resolves an issue that prevents deleting an iCal event without notifying the creator.
    Addresses an issue in which events in all calendars affect availability. A checkbox now enables information-only calendars to be transparent from free/busy lookups.
    Resolves a UI issue preventing delegated calendars from showing up as a separate window.
    Addresses an issue with copying and pasting attendees from one event to another.
    Resolves an issue in which iCal may not delete events after a specified time interval, even when set to do so in iCal preferences.
    Addresses an issue in which To Dos cannot be marked private.

Safari
    Addresses a potential performance issue when loading secure web pages.
    Resolves issues that may be encountered when accessing secure web pages with client certificates that reside on a smart card.

Spaces and Exposé
    Addresses an issue in which switching from a space with a Finder window keeps the Finder as the active application instead of the application residing in the destination space.
    Fixes an issue in which dragging an application from the list of application assignments in Spaces System Preferences does not assign the application to the desired space.
    Resolves an Exposé issue that may result in only a subset of windows being shown.

Bijdrager
    Rickje

Dank

Bijdrager
    R-Flow

Graag gedaan!;) Grappig trouwens dat de links nog niet eens werken die Software Update geeft.:P

We’re sorry.

We can’t find the page you’re looking for.

Please return to the Apple Support homepage.

Bijdrager
    iJohan

hehe net klaar:p

Bijdrager
    R-Flow

En Mac OS X denkt nog steeds dat ik een 17-inch iMac with iSight heb!

Sukkels bij Apple soms.:roll:

Bijdrager
    Neptunus

Ik had de update binnen 2 minuten binnen! 59,0 MB

Bijdrager
    Afroman

Nu al? Cool!

Ik wil eigenlijk mijn batterij kalibreren. Ik zit nu op de 88 %. Kan ik da alsnog de update uitvoeren? Of veroorzaakt dat problemen?

Bijdrager
    Volkie

Cool!

Bijdrager
    Volkie
    ”Neptunus”

Ik had de update binnen 2 minuten binnen! 59,0 MB

ik in 25 seconden…….

Bijdrager
    Nikita

Ik ben benieuwd of deze update geen grote problemen veroorzaakt zoals 10.5.3 deed met het CS3 pakket (als ik het mij goed herinner). Ik heb die versie overgeslagen, dus ik mag nu de 560 MB grote Combo-update downloaden. Staat ‘ie nu te doen, maar alleen maar downloaden. Installeren komt morgen wel als ik zeker ben dat er geen enorme fouten opduiken :wink:

Bijdrager
    Neptunus

Safari is ondertussen ook in versie 3.1.2

Bijdrager
    Maced.2

Draait als een zonnetje hier :D

Bijdrager
    Josebo.

Ik had net pas 10.5.3 en dan is er alweer de volgende. Nu maar een keer gelijk doen dan..

Bijdrager
    Afroman

89 MB hier! Gaat ook lekker.

Bijdrager
    Nikita
    ”josebo9″

Ik had net pas 10.5.3 en dan is er alweer de volgende. Nu maar een keer gelijk doen dan..

Dat was omdat de vorige update nogal wat probleempjes veroorzaakte… En deze update is ook nodig om alles van .Mac naar MobileMe om te zetten (logo’s, namen e.d.).

Bijdrager
    Josebo.

Hm, bij mr.x turbo is de update 89MB en bij Neptunus 59MB…

Bijdrager
    MacMeijers

was dit er al eerder?

Bijdrager
    R-Flow

De Finder heeft geen veranderingen ondergaan. Zelfde versie.

”Nikita”

Dat was omdat de vorige update nogal wat probleempjes veroorzaakte… En deze update is ook nodig om alles van .Mac naar MobileMe om te zetten (logo’s, namen e.d.).

Heb nog niks gevonden in het systeem dat ook maar een beetje naar Mobile Me verwijst… Alles zegt nog .Mac, geen nieuwe logo’s, pictogrammen etc.

Bijdrager
    Nikita
    ”MacMeijers”

was dit er al eerder?

Is me nog niet eerder opgevallen, maar het staat bij mij ook. Overigens geeft ‘ie bij mij aan: “Finder versie 10.5.3” terwijl ik op dit moment toch nog echt 10.5.2 heb draaien (ook volgens “Over deze Mac”). Vreemd…

Bijdrager
    Neptunus

Alles is al geüpdatet… :sealed:

[URL=http://imageshack.us][/URL]
    [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=411&i=systeemdj9.png][/URL]

Bijdrager
    R-Flow
    ”Nikita”

Is me nog niet eerder opgevallen, maar het staat bij mij ook. Overigens geeft ‘ie bij mij aan: “Finder versie 10.5.3” terwijl ik op dit moment toch nog echt 10.5.2 heb draaien (ook volgens “Over deze Mac”). Vreemd…

Waarom is dat vreemd? Het systeem en de Finder zijn niet hetzelfde.

Bijdrager
    Afroman

Finder heeft nu nog de copyrights van 1983 – 2007 terwijl het toch versie 10.5.4 is..:?

Bijdrager
    sven-

De Finder en het systeem lopen niet gelijk, zoals .R al zegt. Ik werk met Tiger 10.4.11, maar de Finder is versie 10.4.7 en de copyrights daarvan lopen tot 2005, dus ik zou er niet teveel tijd aan spenderen..

Bijdrager
    McHank

net update gedaan en hij is zo ontzettend langzaam geworden! Alles duurt een paar tellen langer!, van finder tot itunes tot ical het is schrikbarend! meer mensen die dit hebben?

Ik denk dat ik hem nog maar eens een restart gun (die na de update twee maal zolang duurde, maar daar heb ik de eerste keer misschien nog wat begrip voor)

…we shall see…

Bijdrager
    Neptunus

Misschien de eerste start?

Bijdrager
    Josebo.

De eerste start duurt bij mij ook wat langer, daarna gaat het allemaal weer zoals het was, gewoon goed dus!

Bijdrager
    McHank

komt waarschijnlijk door dit soort grappen, alles dubbel in de lijst en als ik het wil uitvinken vraagt hij om het oude onderdeel te overschrijven.. bedankt apple, dit gaat me heel wat muisklikken kosten..

Bijdrager
    Afroman

Ja alleen de eerste start, maar het OS zelf gaat nog ietstjepietsje sneller. Dat merk ik vooral met Guitar pro 5, iTunes en Spaces/Exposé.

Ik merk dat ik ook wat langer op de accu ka werken. Of misschien zat er voor de update en programma open die nogal aan de CPU vrat.. maar ik zit nu met iTunes aan, internet, MSN, iChat, Mail, iCal, Last.FM en met iPhoto en ik kan nu nog 3 uur, met 69%.

Bijdrager
    G-Force

Niks bijzonders voor mij. Toch vind ik het wel vreemd dat Apple totaal geen aandacht besteedt aan onvertaalde strings…

De Graphite+Cocoa bug is ook nog niet opgelost:

En er zitten nog zoveel kleine bugs (cosmetisch etc.) in Leopard, ben benieuwd wanneer die eens worden aangepakt.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 97)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.