11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    spywurm

Mac OS X 10.4 installeren op een iMac 350

Hallo, ik heb een iMac 350 met Mac OS X 10.3.9 op, en wil graag upgraden naar Mac OS X 10.4, daaarvoor heb ik een dvd. Nu is het probleem het volgende:

Mijn iMac heeft enkel een cd lezer en beschikt niet over firewire, alleen maar USB 1.1. Dus heb ik mijn externe Lacie dvd-brander gepakt en aan mijn mac gekoppeld en hierin de dvd geplaatst. Lezen doet hij perfect, maar bij het opstarten met de dvd doet hij het iets te laat zodat hij gewoon je Mac OS opstart.

Ik had gehoord dat hier wat kleine trucjes zijn om deze toch te laten werken, en ik heb ook gehoord dat firewire nodig is om Mac OS X 10.4 te kunnen instaleren maar dat daar zelfs ook een truc voor was.

Het spijt me dat ik niet rond heb gezocht maar dit was wegens tijdgebrek (ik moet mijn eindwerk afhebben tegen volgende week en ik ben vanaf morgen een aantal dagen weg.)

Wie mij uit de nood kan helpen, hartelijk bedankt!!!

Met vriendelijke groeten,
    Spywurm

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

ff zoeken op het forum:

click

Laat er lekker panther op staan is mijn advies!

Bijdrager
    spywurm

K merci voor je reactie! Ik zal zeker even kijken :wink:

Bijdrager
    spywurm

Ja ma kwil het gewoon eens even testen, maar de download doet het niet bij mij :cry:

Bijdrager
    Nikita
    ”spywurm”

Ja ma kwil het gewoon eens even testen, maar de download doet het niet bij mij :cry:

Download?
    In elk geval; hoeveel geheugen heb je er in zitten? Als het genoeg is zou ik het lekker proberen. Op een DV+ ( = 450 Mhz ) werkte het allemaal prima met 512 MB intern. Enige is wel dat op een pre-FW model je wel weer met zo’n omweg moet werken dat ik het eerder gewoon lekker bij 10.3 zou laten. Werkt opzich prima en de meeste software waarvoor Tiger is vereist, vereist ook meer dan een G3 / 350 Mhz…

Bijdrager
    spywurm

JA da t is waar. Ik heb 512MB ram erin zitten maar ik heb geen firewire op mijn iMac 350. Dus ik denk dat ik het toch beter even laat, ik heb toch gee ntidj ervoor eigenlijk.

Toch bedankt voor jullie antwoorden!

Greetz,
    Spywurm

Bijdrager
    agostini

gewoon alt indrukken voor dat je de computer start

Bijdrager
    Nikita
    ”agostini”

gewoon alt indrukken voor dat je de computer start

Dat is gewoon een omweg om de opstartschijf te kiezen, daar omzijl je de FW-vereiste niet mee…

Bijdrager
    spywurm

Ja even uit curieuziteit, hoe maak je de omweg als je geen firewire hebt? Mss kan ik het dan toch nog proberen?

Greetz,
    Spywurm

Bijdrager
    Nikita
    ”spywurm”

Ja even uit curieuziteit, hoe maak je de omweg als je geen firewire hebt? Mss kan ik het dan toch nog proberen?

Greetz,
    Spywurm

Er is een programma dat er voor zorgt dat je niet aan die eisen hoeft te voldoen… Maar ik kan niet op de naam komen :x
    Wellicht dat een zoekterm als ‘Tiger zonder FireWire’ helpt om het te vinden, er zijn tenslotte al meer topics geweest over dit punt.
    Tenslotte is het vreemd, dat je op een PM G3 B/W van 300 Mhz wel Tiger kan zetten (die hebben FW) maar op een iMac G3 / 350 niet… :?

Bijdrager
    spywurm

Ja kweet het, zéér belachelijk maar kom… Bedankt voor je reactie ik zal zeker eens zoeken achter dat programma want ik heb de externe dvd-brander nog maar tot eind deze week en heb zowiezo al niet veel tijd meer.

Als iemand toch nog de naam weet mag je het hier altijd posten :evil: en als ik het gevonden heb zal ik het hierook nog even vermelden.

Bedankt voor al je reacties,
    Spywurm

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.