20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    steveb

    mac os update lukt niet

    wanneer ik “werk bij” klik krijg ik een foutmelding

    ER IS GEEN SERER GEVONDEN MET DE OPGEGEVEN HOSTNAAM
    Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het installeren van de geselecteerde updates.

    met als enige  optie        klik    “ok”

    Bijdrager
    penseel

    En de vraag iets uitgebreider zou dat kunnen?

    Bijdrager
    McPim

    Het kan een DNS probleem zijn, of een VPN verbinding als je die gebruikt? Zo niet probeer het een aantal keren achter elkaar, en 15 min later nog eens. En inderdaad, zeg er even bij om welke macOS versie het gaat, welke update je wil installeren, welke Mac uit welk jaartal je hebt en hoe je verbindt met internet. Wel zo fijn om te weten 😉.

    Bijdrager
    steveb

    Ik wil overtappen van Mac OS 10.14.6 naar 10.15.1
    Alles gebeurt op mijn iMac die via Utp rechtstreeks op de switch zit. Die switch zit achter de modem van orange (België)
    Ik heb geen vpn

    Bijdrager
    steveb

    Utopia = Utopia

    Bijdrager
    steveb

    = utp. Fucking autocorrect

    Bijdrager
    McPim

    Probeer Catalina eens in de app store te downloaden i.p.v. op de ‘werk bij’ knop te klikken. Lukt dat wel? Hier de link:

     

    Download macOS Catalina

     

    (tip: je kunt je bericht bewerken om typfouten te veranderen)

     

    Bijdrager
    steveb

    In de app store had ik hetzelfde probleem

    De one More thing app heeft geen knop voor bewerken van een comment

    • Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 3 dagen geleden door steveb.
    Bijdrager
    McD44N

    Grappig hoor, dat beeld wat we van je krijgen.. Fucking utopia pastorie..;-)

    Is je update misschien al gedownload, en staat ie in de programma’s folder klaar om geïnstalleerd te worden?

    Bijdrager
    steveb

    er staat geen update kaar in “programma ‘s”

     

    Bijdrager
    koen

    Misschien kun je het ergens rechtstreeks van de Apple website downloaden. Kijk ook eens if er misschien een combo updater beschikbaar is.

    Welke Mac heb je trouwens, is het compatibel met Catalina?

    Bijdrager
    McPim

    @koen: macOS is alleen via de App Store te downloaden en met een combo update kun je niet van Mojave naar Catalina..

     

    @steveb: nog een paar suggesties en vragen.

    – Kijk eens in ‘Systeemvoorkeuren’ -> ‘Netwerk’ -> ‘Geavanceerd’ -> ‘Proxies’. Daar staat niets aangevinkt als het goed is? Het tabje daarvoor ‘802.1X’ is leeg als het goed is?

    – Je Mac ’n keer in Safe Mode starten en daarna nog eens proberen?

    – Kun je i.p.v. bekabeld je Mac via WiFi verbinden en het zo eens proberen?

    – Gebruik je Little Snitch, Adblockers, of welke andere tool dan ook die iets met netwerken of je internetverbinding te maken heeft?

    – Ooit zelf je hostfile aangepast? Als je niet weet wat dat is waarschijnlijk niet.

    – Krijg je de foutmelding meteen of start de download wel en komt ie later?

    – Welke Mac uit welk jaar? (al eerder gevraagd)

    Bijdrager
    steveb

    @McPim
    –       automatische proxidetectie       was aangevinkt
    nu afgevinkt maar het probleem blijft
    – enkel via wifi zelfde probleem
    – enkel via utp zelfde probleem
    – wifi en utp   zelfde probleem
    – hostfile         inderdaad geen idee wat het is.
    – de foutmelding komt inderdaad heel snel. binnen de 2 seconden
    – iMac 2013    (mac os catalina is compatibel vanaf iMac 2012)

    • Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door steveb.
    Bijdrager
    McPim

    Thanks steveb.. Ik heb er nog drie 😜:

     

    – stel je DNS servers (tijdelijk) in op Google of OpenDNS (uitleg) en probeer het dan.

     

    – maak een hotspot met je telefoon, verbind je Mac met de hotspot (netwerkkabel eruit) en kijk of dat lukt. Je wil zo geen gigabytes data downloaden denk ik maar je kunt in ieder geval zien of de download gaat lopen. Zo ja ligt het aan je netwerk, zo niet aan je Mac.

     

    – maak een tijdelijk schoon admin user account aan en probeer het eens in dat account.

    Bijdrager
    fred44nl

    <p class=”cite”>McPim op 18 november 2019 om 17:38</p>
    – Gebruik je Little Snitch, Adblockers, of welke andere tool dan ook die iets met netwerken of je internetverbinding te maken heeft?

    schakel (tijdelijk) de Firewall in Systeemvoorkeuren uit.

    Bijdrager
    steveb

    @McPim
    @fred44nl
    vinden jullie het nog normaal dat ik aan instellingen moet liggen prutsen waar ik nog nooit van gehoord heb.
    laat staan dat ik er ooit iets aan veranderd heb.

    alles is standaard
    – adblockers heb ik nog nooit geinstaleerd
    – extra admin account instaleren? wat haalt dat uit?
    – veilige modus heeft ook niets veranderd
    – firewall uitschakelen lukt niet. de knop is onbruikbaar

     

    • Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 2 dagen geleden door steveb.
    Bijdrager
    McPim

    Er moet niks, we proberen alleen te helpen en de suggesties zijn niet heel ingewikkeld. Je kunt ook Apple bellen.

    Bijdrager
    McPim

    steveb op 19 november 2019 om 17:06
    – firewall uitschakelen lukt niet. de knop is onbruikbaar

    Dan moet je eerst het scherm ‘unlocken’ met het slotje linksonder en je wachtwoord. Hij staat dus blijkbaar aan? Goeie test om het te proberen zonder. Vrijwel altijd is je router of internet modem al een firewall en is de Mac firewall overbodig.

     

    Bijdrager
    steveb

    @McPim
    ook fire wall uitzetten helpt niet
    no steeds hetzelfde probleem

    terwijl ik met mijn mac mini 2014 op hetzelfde netwerk geen enkel probleem gehad heb.

     

    • Deze reactie is gewijzigd 2 weken geleden door steveb.
    Bijdrager
    McPim

    steveb op 21 november 2019 om 15:16
    terwijl ik met mijn mac mini 2014 op hetzelfde netwerk geen enkel probleem gehad heb.

    Mooi -> dan download je de Catalina installer nogmaals op je Mac mini in de App Store, kopieert ‘m naar je iMac en start ‘m daar -> klaar.

     

    steveb op 19 november 2019 om 17:06
    – extra admin account instaleren? wat haalt dat uit?

    https://support.apple.com/nl-nl/HT204443

     

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.