3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    marijkedv

Mac OS start niet

Sinds een tijdje start mijn iMac niet meer op.
    Tenminste, de computer gaat wel draaien, maar hij blijft op een blauw scherm hangen.
    Soms gaat hij door naar het inlogvenster en blijft hij daarna op een leeg bureaublad hangen.

Iemand tips hoe ik dit op kan lossen?

Bijdrager
    One More Mac

Misschien heb je teveel menu bar apps draaien waardoor het zo lang duurt heb ik ook wel eens last van.
    Anders heb ik geen idee…….:sad:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Hangen op het blauwe scherm betekend meestal dat 1 van de inlog-onderdelen van je account het opstarten tegen houdt.
    Start de computer op in safe-mode (shift indrukken zodra het opstartgeluid klinkt en ingedrukt houden totdat de voortgangsbalk verschijnt. Het opstarten duurt nu extra lang, en het is belangrijk dat je wacht totdat het gereed is. Ga naar je account en noteer de inhoud van je inlog-onderdelen lijst. Verwijder ze (met het min teken) allemaal op 1 na en start normaal op.
    Voeg er steeds 1 tegelijk toe en start opnieuw op. Zodra het probleem terug keert (dat kan dus ook bij de eerste keer zijn omdat er al 1 in staat) heb je de oorzaak gevonden.

De kans is groot dat één van de laatste inlog-onderdelen die er bij kwam de oorzaak is.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.