One More Thing » Community » Forum » Pro » Systeembeheer » Mac OS Server, clients heel langzaam

Mac OS Server, clients heel langzaam

Profielfoto van bechris60

bechris60 3 maanden geleden #

Beste OMT er’s,

Zelf heb ik redelijk veel ervaring met Windows server vanwege mijn opleiding, maar zelf ben ik een Mac gebruiker en wil is een keet wat doen met Mac OS Server.

Nu heb ik de Mac OS Server op een Mac mini draaien, deze heeft een static IP. Op de Mac mini heb ik de dienst gebruikers aangezet en heb ik een share aangewezen voor de home folders van die gebruikers. Vervolgens heb ik op mijn iMac de server aangemeld bij de netwerkaccount server van de Mac Mini. Dit werkt allemaal goed en ik kan snel aanmelden met een server account op de iMac. Hij laat ook alle bestanden van het desbetreffende account goed.

Het enige probleem wat ik ervaar is dat het openen van sommige programma’s niet normaal traag is. De standaard programma’s zoals Safari openen gewoon binnen een seconde en werken net zoals bij elk lokaal account, maar programma’s die laten zijn geïnstalleerd zoals Word of Pages doen er heel lang over om te openen en werken heel traag. Pages is zowel op de Mac mini als op de iMac geïnstalleerd maar Word alleen op de iMac.

Hoe kan het dat het zolang duurt om deze applicaties op te starten? Laadt hij ze van de server of direct van de iMac?

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Chris

Over dit topic

Gestart 3 maanden geleden door bechris60

Laatste reactie door bechris60

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?