6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Afourier

MAC OS foto's bijwerken duurt eeuwen

Ik heb een aantal weken geleden een Imac van iemand overgenomen en probeer mijn foto’s via iCloud bij te werken.
    Ik heb gelezen dat dit wat tijd kan kosten maar goed 4 weken elke dag aanzetten helpt niet, lijkt me een tikkletje te lang dus.
    Tevens verandert het aantal niet en geeft hij al weken aan bijwerken. Kortom er gebeurt gewoon helemaal niets:(

Moet ik ergens een bestandje wegkieperen oid?

Hoor graag reacties..

Bij voorbaat dank!

Ps zie screenshots vor de instellingen..

Bijdrager
    FloorvN

belangrijk is natuurlijk ook, hoe hoog is je upload snelheid ??

Doe bijv. eens een speedtest op http://www.speedtest.net

Bijdrager
    tarun

Ik moest 50Gb uploaden. Kostte 4 dagen.

Bijdrager
    Q-collective

Daat hoort normaal een teller te staan in de trant van “nog 3000 te gaan”. Dat zegt ie dus niet, wat doet vermoeden dat er wat meer aan de hand is. Wat staat er al op iCloud.com? Is dat niks of te weinig, kan het helpen een reparatie/herstel uit te voeren van je foto-bieb. Dat doe je door Foto’s op te starten met de Alt+CMD toets. Maak even een up to date backup van te voren. Soms (zelden) verwijdert ie daarmee corrupte foto’s:)

Bijdrager
    Afourier

@q-collective op Icloud staan ruim 7000 foto’s 7648 om precies te zijn. Dus weet even niet wat te doen.
    Ik heb ziggo zakelijk dus qua upload zit dat wel goed.

HELP:)

Bijdrager
    csteelooper

Wat ik voor nu even zou doen (zo heb ik het bij m’n {a gedaan) : open Terminal en typ

caffeinate

Daarmee blijft je iMac wakker tot je het onderbreekt middels CONTROL+C

Houdt daarna Foto’s continu open. Het hoeft niet op de voorgrond te staan en je mag gewoon met je Mac werken zoals gebruikelijk; zolang Foto’s maar open staat. Voorts geldt: hoe ‘drukker’ je Mac het heeft, hoe minder tijd er aan het bijwerken zal worden besteed. Hiervoor wordt namelijk alleen ’system idle time’ (tijd waarin het systeem niet actief is) gebruikt. Het geforceerd wakker houden van je Mac dient het doel dat Foto’s daar zelf niet voor zorgt tijdens dit proces en daarom na een kwartier inactiviteit je Mac anders in slaap zou vallen.
    Zorg er, zo lang dit proces duurt, voor dat je Mac óók ’s nachts aan blijft. Een herstart voor andere zaken dan het doorvoeren van een update wordt ook afgeraden.
    Uiteraard mag (en gaat) je scherm wel gewoon uit als je de Mac niet gebruikt.

Mijn Pa was met deze setup binnen 4 dagen klaar met zo’n 60GB aan foto’s die moesten worden geüpload. Voordat ik dit had gedaan was hij echter ook al een enorme tijd bezig, simpelweg omdat zijn Mac telkens in slaap viel. Succes.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.