3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Rony_45

Mac OS Catalina opnieuw installeren

Goedemorgen,

Ik heb MacOS Catalina [10.15.3 bèta [19D49f] op mijn iMac [Retina 5k, 27-inch, 2017]. Als ik bijvoorbeeld de Spotify app wil openen dan blijft het beeld zwart. De content wordt niet geladen. Bij het afsluiten moet ik de app geforceerd afsluiten omdat de app niet reageert. Als ik het systeem dan opnieuw wil herstarten blijft OS “hangen”, het wil niet opstarten. Ik heb het probleem voorgelegd aan mijn broer. Die adviseerde mij een nieuwe versie [zonder de up-dates te installeren. Zogezegd zo gedaan. Naar de support pagina van Apple gegaan: Option, command+R ingedrukt houden. Dan verschijnt het bekende wereldbolletje waarin gevraagd wordt een netwerk te selecteren. Fluitje van een cent denk je dan. Maar niets van dit alles. De bij mij bekender netwerken verschijnen niet [ook niet na dat je even gewacht hebt]. Zijn er dan nog andere mogelijkheden? Je hebt in ieder geval een internet verbinding nodig om macOS Catalina [10.15] opnieuw te installeren.

Rest mij jullie nog een fijne 2e Kerstdag toe te wensen.

Groetjes Ronald

Bijdrager
    MagicMouse

Fijne kerstdag, het is wat rigoureus om catalina meteen opnieuw te installeren. Je kan beter spotify opnieuw installeren of in ieder geval kijken wat het probleem met spotify is. Als allerlaatste optie zou ik Catalina opnieuw installeren.

Bijdrager
    Shmoo

Precies. Lekker rigoureus ook. Ik kan mij wel herinneren dat de vraag “Spotify + zwart beeld” wel eens is langsgekomen op OMT en het internet. Volgens mij als je daar op zou Googlen kun je gewoon de oplossing vinden.

Uit mijn hoofd. Ik dacht dat het iets te maken had met de GPU instelling. Dan moest je een bepaalde instelling activeren in Spotify, verminder bewegingen of hardware-versneller … of zoiets was het.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.