7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    thomdebom

Mac OS 9 partitie vanzelf andere naam?

OK… HELP!!!

Ik was vandaag heel blij aan het computeren tot een bepaald duivels moment…
    Mijn mail wilde niet meer verzenden…
    ohjee wat nu?
    Modem (ADSL-ethernet, hccnet) uit/aan zetten. Hielp niet. Computer herstarten, nu kan ik helemaal niet internetten. computer en modem nog een keer aan/uit zetten, kabeltjes checken.
    En nu komt het:
    opstarten in Mac OS 9, maar komt niet verder dan een grijs scherm. Stekker eruit. Opnieuw proberen. Lukt weer niet.
    Drive 10 eroverheen. Niets. Techtool met OS 9 booten.
    Ik heb drie partities:
    1. Mac OS X systeem en apps
    2. Mac OS 9
    3. home

wat bleek… mijn partitie Mac OS 9 heette opeens “sorry daar”!!! huh???
    ik een beetje met Techtool klooien. had wat pobleempjes gevonden in home-partitie. Ik repairen, maar het duurde een beetje te lang, ik kon er niet op wachten. Toen moest ik de computer (geforceerd) uitzetten.

Toen maar in Mac OS X geboot.
    Dat lukte, en nu kan ik weer alles doen. Maar… ik ben bang voor problemen die kunnen gaan komen.
    Iemand tips? Ik ga straks Virex erover laten gaan en hoop dat hij wat kan vinden.

Bijdrager
    thomdebom

ohja het gebeurde op een moment dat ik een mailtje kreeg, maar daar lijkt mij niet een virus in te zitten…

Bijdrager
    thomdebom

ohja en Mac OS 9 is ook opeens 9.1.5 ipv 9.2.2
    Volgens mij kan ik dit oplossen met in de System-map “system” vervangen (met dat koffertje), maar waar haal je dat vandaan he… (hinthint)

Bijdrager
    thomdebom

ok nou doet Mac OS 9 het volgens mij toch, want classic kan ik gewoon opstarten en hij ziet hem gewoon als Mac OS 9.2.2
    Hij moest wel system-resources bijwerken om als classic te kunnen fungeren. Dus misschien ben ik heel lief behandeld door mijn hacker/virusje…
    ben benieuwd of opstarten in 9 wel gaat ik ga het even proberen.

Commentaar/tips/info is altijd welkom!

Bijdrager
    thomdebom

hij boot niet in Mac OS 9.
    Wel raar Mac OS X ziet het als Mac OS 9.2.2
    Als ik hem boot in een CDtje van Techtool (in Mac OS 9), dan wordt mijn partitie Mac OS 9 nu opeens als Mac OS 9.1.6
    huh???

ik heb wel een system (jeweetwel dat koffertje uit de system-map)
    kunnen vinden, maar volgens mij doet ie het nu ook niet…

Bijdrager
    mika_janssens

thomdebom heeft een eigen blog;) :-p

Diskwarrior en Virex (of Norton) erover laten lopen zijn de eerste stappen ja. Als dat niet helpt, vind ik het in ieder geval heel vreemd.

Bijdrager
    ateazz

al die apps kunnen mijn inziens meer schade aan richten dan dingen oplossen, zeker norton. Ik denk dat je het dichter bij huis moet zoeken, permissies repareren oid, met de apple disk utility.

succes

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.