8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Creveroeland

mac OS 9 op macbook

bestaat er een mogelijkheid om macOS9 applicaties te installeren op een intelbased mac?
    Ik weet dat je bij de ‘oude’ macs kon opstarten in een Classicomgeving, maar ik vind niets bruikbaars op mn installatieCD-Rom

dank bij voorbaat

Bijdrager
    TRML

Nee, gelukkig niet. dat is nu een afgesloten hoofdstuk :evil: Op een intel mac kan geen OS 9 of classic worden geinstalleerd.

(Er zijn lieden die het wel weer onder Windows voor elkaar hebben gekregen, maar dat loopt voor geen meter, ongeveer zoals virtual PC op een G3)

Bijdrager
    G-Force
    Bijdrager
    Xserve

Via de Sheepshaver emulator kan je tot MacOS 9.04 op je Intel-Mac installeren. (Mac OS 9.1 of 9.2 werken dus niƩt)

Bijdrager
    TRML

Ja, en dan ook nog eens op 1/8 ste van de native snelheid en daar word je ook al niet blij van. je word zoiezo al niet bij van zulke open source software want het is een hel om dat draaiende te krijgen. En dat alles om een antiek OS te kunnen gebruiken :cry:

Bijdrager
    Turbanus

Dit gaat naar Cjassic, maar is dus niet erg zinnig……:wink:

Bijdrager
    G-Force
    ”TRML”

Ja, en dan ook nog eens op 1/8 ste van de native snelheid en daar word je ook al niet blij van. je word zoiezo al niet bij van zulke open source software want het is een hel om dat draaiende te krijgen. En dat alles om een antiek OS te kunnen gebruiken :cry:

Ja het is wat sloom, maar we weten niet om wat voor applicaties het hier gaat. Als het niet al te zware apps zijn kan sheepshaver best handig zijn lijkt me.

Bijdrager
    Creveroeland

ja, tis de moeite niet om voor Risk II al die moeite te doen…
    Ik zal wel een niewe versie kopen.

er mag een slotje op;

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.