7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Felixcorbey

Mac os 8.6 installeren

Ik moet om te kunnen upgraden naar 9.2.2 eerst os 8.6 installeren. Nu is mijn probleem dat ik er een zweedse versie van heb, en ik er niet echt uitkom hoe ik het moet installeren. Het is zo’n cd-rom die direct een besturingssysteem laad van de cd.

Er staat op het bureaublad een pictogrammetje met iMac Restore, maar ik kom er niet uit wat ik dan moet doen.

Bijdrager
    Yaris

Om naar 9.2.2 te upgraden moet je 9.0 installeren, niet 8.6. Zie Upgraden 8.6 naar 9.x lukt niet.

Bijdrager
    Felixcorbey
    ”Yaris”

Om naar 9.2.2 te upgraden moet je 9.0 installeren, niet 8.6. Zie Upgraden 8.6 naar 9.x lukt niet.

Het probleem is dat alle torrents die je downloadt mdx zijn, en ik heb alleen een oude imac. Nu heb ik een zweedse 8.6, een 9.2.2 upgrade en osX panther van iemand gekregen.
    Ik kan dus niet zomaar 9.0 downloaden.

Bijdrager
    Yaris

Tja, ik kan alleen maar herhalen wat al in het ander draadje stond:

”Deskman”

Dat is het dus: je kunt niet updaten, alleen upgraden. Alle nieuwe releases moet je kopen, dus 7.0, 8.0, 9.0 enz. De updater kijkt naar welke versie van 9 je hebt staan. En als je die niet hebt gebeurt er dus verder niks

Je zult dus ergens een iMac 9 install CD of een 9.0 installer vandaan moeten halen.

Bijdrager
    Turbanus

Illegaal dus.

Bijdrager
    Yaris
    ”Felixcorbey”

Nu heb ik osX panther van iemand gekregen.

Ook al illegaal. Felixcorbey, waar ben je mee bezig? Koop een legale versie van Tiger in de winkel en je hoeft je nergens meer zorgen om te maken.

Bijdrager
    Felixcorbey

Ik heb een panther. Het gaat om een imac 333 mhz, maar volgens iemand moet ik eerst 9.2.2 installeren, dan de firmware updaten en dan pas os x installeren. Anders zou het helemaal mis gaan.

En ik vind kopen niet de moeite waard, omdat het alleen maar een beetje verkennen is op een heel oud systeem. Wie weet in de toekomst…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.