30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)
  • Q:
    Bijdrager
    elisa9180

mac os 10.6.6 problemen

geachte leden sinds dat ik de mac os 10.6.6 installeerde kan ik niets meer verwijderen van mijn dock
    al geïnstalleerde apps via app store of voor gaande kan ik niet meer
    verwijderen van de dock kan iemand mij helpen aub

Bijdrager
    stavos

Al een keer opnieuw opgestart?

Bijdrager
    Pasav

En anders even je permissies herstellen in schijfhulpprogramma.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Rechten gezeik van OSX. Werkelijk waardeloos en het heeft mij al drie nieuwe installaties gekost.

Bijdrager
    Road

In de volgende link staat wat nuttige informatie De OS X Dock vergrendelen. Lees het rustig door hopelijk werkt de dock dan naar behoren.

Bijdrager
    venco58

Ik heb een probleem met itunes na de update.
    Bij de tv-shows heb ik tv-shows staan en de verschillende afleveringen onder een seizoen. Daar had ik dan weer een albumillustratie opgeplakt.
    Deze waren ineens allemaal weg, ik krijg het ook niet meer hersteld.
    Het bijzondere is dat ik het van Cops meerdere seizoenen heb, maar van seizoen 22 had ik maar 1 aflevering en die illustratie staat er als enige nog.
    Weten jullie iets?

Met veel groeten,
    Venco.

Bijdrager
    Road

Heb je een back-up van de documenten?

Bijdrager
    venco58

Road, vraag je dat aan mij?
    Want ik heb het niet over documenten.

Met veel groeten,
    Venco.

Bijdrager
    Road

succes verder!

Bijdrager
    venco58

Road ik begrijp je echt niet.
    Zal wel aan mij liggen, ik zal wel niet genoeg kennis hebben.
    Maar zulk soort dingen kunnen wel vaker voorkomen.
    Zeker op forums waar vragen gesteld kunnen worden.

Bijdrager
    3ack

Heb ook wat problemen na de update..

1. Ik heb onlangs de nieuwe OSX 10.6.6 update gedraaid en alles leek in orde, echter na de update kan ik iPhoto niet meer starten. Deze blijft ‘bouncen’ in de dock en vervolgens gebeurd er niks. Heb al 2 keer over de update opnieuw gedraaid maar helaas werkte dit niet. Ook al is Herstel Schijfbevoegdheden hersteld en ook dit haalde niks uit.

2. De App Store, die nieuw bij deze update komt, kan ik openen, maar zodra ik op een knop koop nu druk van een willekeurige app verschijnt de beruchte strandbal en loopt het programma vast.
    Heb voor beide problemen flink gezocht maar kom niet op een bijpassende oplossing?!

Hoop dat jullie mij misschien verder kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Bijdrager
    bartje

Het probleem met iPhoto heb ik ook in 10.6.6. Het gaat hier om de recentste versie van iPhoto. Deze bouncet relatief lang in het Dock, waarna het icoontje blijft staan zonder stipje eronder. Na een ruime tijd wachten is iPhoto dan toch opgestart. Dit komt bij mij voor op een al reeds geïnstalleerde MacBook pro en een met een verse installatie (Snow Leopard retail dvd incl. alle mogelijke updates) met nog lege bibliotheek.

Bijdrager
    rolandvc

Sinds de upgrade naar 10.6.6 werkt FontAgent Pro niet meer naar behoren bij mij. In de applicatie zelf kan ik fonten activeren, ik zie die ook in het preview panel. Maar in diverse programma’s blijken ze niet geactiveerd te zijn en komen ze niet voor in de fontenlijst, zelfs niet in Teksteditor.
    Als ik de fonten activeer met FontExplorerX werken ze wel zoals het moet.

Bijdrager
    bartje

Na wat speurwerk blijkt dat een NTFS BootCamp-partitie wat roet in het eten te kunnen gooien. Blijkbaar werkt de App Store er niet goed mee. Aangeraden wordt om Spotlight de NTFS-partitie niet te laten indexeren. Het kan, voor iPhoto, ook helpen om in de App Store bij de ‘App Licensieovereenkomst’ op ‘Gereed’ te drukken. Deze overeenkomst vindt je aan de rechter zijde van de iPhoto ’11 pagina in de App Store.

Het heeft bij mij in ieder geval wel gewerkt.

Bijdrager
    3ack

Na wat speurwerk blijkt dat een NTFS BootCamp-partitie wat roet in het eten te kunnen gooien. Blijkbaar werkt de App Store er niet goed mee. Aangeraden wordt om Spotlight de NTFS-partitie niet te laten indexeren. Het kan, voor iPhoto, ook helpen om in de App Store bij de ‘App Licensieovereenkomst’ op ‘Gereed’ te drukken.

Heb het beide geprobeerd, maar heeft helaas geen effect bij mij. Volgend mijn broer, die hetzelfde probleem had, moest ik de App Store aan laten staan (met strandbal), totdat ik de nieuwe voorwaarden in beeld kreeg? Nadat hij deze had geaccepteerd deed alles het weer. Misschien was dat toeval, maar het is het proberen waard.

Hou jullie op de hoogte…

Bijdrager
    bartje

Ik heb via iTunes store de nieuwe voorwaarden geaccepteerd geloof ik. Of eerst iets daar gekocht. Toen deed de App Store het wel bij mij.

Bijdrager
    3ack

Oké ik wacht eerst even op de App Store. Mocht dit niet werken dan probeer ik het wel in iTunes…

Bijdrager
    1984
    3ack op 14 januari 2011

moest ik de App Store aan laten staan (met strandbal), totdat ik de nieuwe voorwaarden in beeld kreeg? Nadat hij deze had geaccepteerd deed alles het weer. Misschien was dat toeval, maar het is het proberen waard.

Een beetje vreemd dat je die voorwaarden moet accepteren om 10.6.6 te draaien

iTunes Store:Voorwaarden gebruik diensten

Bijdrager
    3ack

Vreem is het sowieso, maarja als het voor hem geholpen heeft. Ben zo langzamerhand een beetje klaar mee…
    Maar als basje zegt dat het met Bootcamp te maken heeft waarschijnlijk. Kan ik natuurlijk ook nog ff windows opnieuwe installeren bij bootcamp.

Of zou dat niks uitmaken volgens jullie:P

Bijdrager
    3ack

Zo,

Eerst maar is de hele Bootcamp partitie verwijdert. En ja hoor hij doet het weer. Echter ga ik zo kijken wat die doet als ik opnieuw windows erop zet.

Bovendien nog een kort vraagje als ik OSX opnieuw installeer en voor bestanden behouden kies heeft dit dan nog zin? Ik bedoel zal ik het merken aan bv de snelheid van mijn systeem?

Bijdrager
    Vinhelper

Nee (om op je laatste vraag te antwoorden).

Het minimale snelheidsverschil (ik heb het nooit gemerkt, in plaats van langzamer werd mijn Mac in de afgelopen jaren juist sneller) komt door je eigen bibliotheken, bestanden en programma’s.

Aangezien die worden overgezet, merk je dus geen verschil. Het is geen Windows, eh.

Bijdrager
    3ack

Ok dan doe ik dat niet want echt nodig is het niet volgens mij. Bovendien werkt nu alles weer. Ga nu windows opnieuw installeren via Bootcamp. Mochten er zich opnieuw problemen voordoen dan hou ik jullie op de hoogte. Denk wel dat dat uiteindlijk de boosdoener is geweest, aangezien Basje Bootcamp ook al noemde.

Bijdrager
    Appeltje

Wat een problemen met die 10.6.6 update zeg..

Bijdrager
    Macosxachist
    Keep op 14 januari 2011

Wat een problemen met die 10.6.6 update zeg..

Inderdaad: bizar weinig. Bij eerdere updates stond dit forum soms na een halve dag al vol met klachten.

Moderator
    unSOUND

Bij deze update duurde het ook maar een uurtje voor de eerste klachten kwamen…

Bijdrager
    3ack

Alsof het nog niet genoeg is!

Na de bootcamp partitie te hebben verwijdert probeer ik nu opnieuw Windows via Bootcamp te installeren. Het eerste probleem is alweer daar! Zogauw ik Bootcamp start en op volgende klik krijg ik de melding dat ik de ‘windows ondersteuningssoftware moet downloaden’. Geen probleem zou je zeggen! Klopt, maar na het downloaden dien je deze op een cd/dvd te branden of op een FAT geformatteerde schijf te kopieren.

Na een lege cd of dvd te plaatsen klik ik op branden EN GEBEURD ER NIKS!!!!!! Ook het kopieren naar een FAT schijf wil niet want dan zeg hij dat er een fout is opgetreden!

Ik kan deze download optie overslaan en heb dat ook gedaan, maar na de installatie van Windows 7 krijg ik jhet Windows logo in beeld en vervolgens is het zwart beeld en gebeurt er niks.

Daarna tot overmaat van ramp maar de OSX dvd erin geknalt om OSX opnieuw te installeren, maar dan geeft hij aan dat de installatie niet verder kan gaan, omdat er wat mis is met de schijf! (sinds aankoop zit dan ding in de doos verder niks!!!)

Mocht iemand op alle of op een van deze problemen een antwoord hebben HEEL GRAAG! IK WEET T NIET MEER!

Bijdrager
    Vinhelper

Hohoho, even rustig.

1 ding even heel duidelijk: behalve de Bootcamp-assistent heeft Mac OS X er NIETS maar dan ook niets mee te maken.

Dat hoeft dus ook niet opnieuw geïnstalleerd te worden, want daar was je helemaal niet mee bezig.

Je bent bezig om Windows 7 te installeren. Je gaat dus eerst naar Hulpprogramma’s, en dan start je de Bootcamp-assistent.

Je maakt dan een partitie aan, en print de installatiegids uit, als je geen computer bij de hand hebt waarop je die kan zien tijdens de installatie.

En dan ga je Windows 7 installeren.

In hoever heb je dit gevolgd? (het is namelijk de enige goede manier!) En waar liep je toen vast?

Bijdrager
    Appeltje

Inderdaad: bizar weinig. Bij eerdere updates stond dit forum soms na een halve dag al vol met klachten.

Ik heb er zelf ook geen last van hoor, maar als ik dit allemaal lees!

Bijdrager
    3ack

Ok dag 4,

De rust is weer weder gekeerd dus nu maar weer rustig verder.
    Zal bij probleem 1 beginnen.

Ik start de Bootcamp assistant.
    Je krijgt een korte inleiding en klikt op ‘ga door’.
    Dan vraagt de assistant om de nieuwe Windows-ondersteunings software te downloaden.
    Dus ik klik op downloaden, voer mijn wachtwoord in en vervolgens doet hij dit netjes.
    Dan dien ik de gedownloade software op te slaan.
    De keus is om het op een cd/dvd te branden of het op een FAT geformatteerde schijf te zetten.
    Als ik kies voor het branden opent een extra window en stop een lege cd of dvd in de gleuf
    Vervolgens klik ik op branden en gebeurd er niks!

Als ik voor optie 2 kies (opslaan op FAT schijf) dan krijg ik de volgende fout:

Deze software lijkt mij cruciaal om windows 7 goed te laten draaien op mijn Mac dus laten we kijken of we hier eerst een oplossing voor kunnen vinden…

BEDANKT!

Bijdrager
    Vinhelper

Aha, je zit dus nog steeds in Mac OS X?

Dat had je eerder niet in je verhaal geschreven, of ik heb het niet goed begrepen.

Waar die ondersteuningsbestanden vandaan komen weet ik zo snel niet, ik ga voor je zoeken. Nog nooit eerder gezien.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.