5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Jacky Raimond

Mac op windows

Ik weet niet of mijn vraag in het goede forum staat, en ik kon mijn vraag ook zo snel niet terug vinden in het forum.
    Dus bijdeze:

Ik heb een macbook, maar wegens defect aan scherm kan ik op dit moment niet super veel met mijn apple doen. Nu werd ik van school verplicht om een laptop te kopen om beter te kunnen werken oa op het netwerk. Dus ik bestel de laptop, en tot mijn spijt geen apple:cry: . Maar omdat het verplicht was (wat nu dus blijkt niet zo te zijn, gewoon om de tuin geleid) heb ik die laptop besteld. Ik heb sinds afgelopen woensdag mijn laptop, en nu is mijn vraag.

Kan ik op mijn windows laptop, apple mac os x leopard installeren? Zo ja, hoe doe ik dat? Ik zocht eigenlijk iets in de vorm van parallels maar dan voor windows. Ik wil namelijk Logic pro studio op mijn windows laptop hebben staan, zodat ik ook op deze laptop volop kan produceren.

Alvast Bedankt,

Jacky

Bijdrager
    RobinH

Dit wat jij wil mag niet van Apple.
    En volgens mij mag dit dan ook niet worden besproken op dit forum. :innocent:

Maar kon je dan geen MacBook kopen en daar dan Windows op zetten? Dan had je waarschijnlijk ook op dat netwerk gekund?

Bijdrager
    Sunneh

Beste Jacky,

Het kan en MAG niet geïnstalleerd worden op andere hardware dan Apple (algemene voorwaarden). Daarentegen is er één soort laptop erin geslaagd om wel OS X te draaien maar dat is niet optimaal gelukt.

Slecht nieuws dus.. voortaan niet meteen een laptop kopen want OS X kan net zo goed werken op een netwerk.

Bijdrager
    MrAcid

Dat kan, maar het is niet zo eenvoudig.

Programma’s al Logic wil je waarschijnlijk sowieso niet in een gevirtualiseerde omgeving gebruiken vanwege prestatieverlies. Ik denk dat je beter voor een aparte OS X installatie zou kunnen gaan. Of het gaat werken in maar de vraag, het kan lang niet op alle hardwareconfiguraties en zeker met een laptop zit je dus redelijk vast. Succes ermee.

En volgende keer weer even goed opletten wat je koopt.

Moderator
    Poezenbeest

Inderdaad… we bespreken het hier niet, ik verwijs naar de discussie oer dat onderwerp.

Reden te meer om de discussie hier ook te stoppen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.