12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    marctuinier

MAC op Laptop

Hoi!
    Ik heb een laptop met de volgende specificaties:

Operating System
    MS Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
    CPU
    Intel Core i5 @ 2.27GHz
    Arrandale 32nm Technology
    RAM
    6.00 GB Dual-Channel DDR3 @ 532MHz (7-7-7-20)
    Motherboard
    Hewlett-Packard 144B (CPU)
    Graphics
    Generic PnP Monitor (1600×[email protected])
    ATI Mobility Radeon HD 5470 (HP)
    Hard Drives
    56GB OCZ OCZ-AGILITY3 ATA Device (SSD)
    596GB SAMSUNG SAMSUNG HM641JI ATA Device (SATA)
    Optical Drives

hp DVDWBD TS-LB23L ATA Device
    Audio
    IDT High Definition Audio CODEC

Ik wil hier heel erg graag mac op doen, en een 2e partitie maken, en dan daarop moutain lion. Ik hoop dat het kan!

Bijdrager
    verwijderd-profiel

“MAC” is geen software, wat jij erop wilt is OS X (Mountain Lion/10.8). Dit is niet standaard ondersteund. Je kunt wel windows op een Mac zetten, maar niet andersom volgens de “echte” manier.

Het is mogelijk, dan maak je een Hackintosh.
    Ik heb het zelf ook geprobeerd op mijn oude pc, maar die videokaart was niet goed.

Er is op Google genoeg te vinden over hoe je een Hackintosh maakt. (Of iemand anders hier moet het weten.)

Succes!

Bijdrager
    Bertusmaximus

Als het al gaat dan ben je aangewezen op een hackingtosh, dit geeft vaak niet de ervaring die je hebt op een echte mac.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Klopt, het is mij tot Snow Leopard gelukt. Ik had alleen de resolutie 1024×768 als beschikbaarheid, en het was ook niet echt stabiel. Ging ik tot Lion, duurde het inloggen telkens 25 minuten en werkte internet niet.

Je kunt ze er speciaal voor bouwen, dan loopt het iets stabieler, maar aangezien je al een laptop hebt is dat geen oplossing. Als je echt OS X wilt gebruiken kun je het beste een Mac kopen.

Op een normale pc werkt windows beter.

Bijdrager
    Bizon

Ik heb al jaren een hackintosh heb nu 10.7.5. Werkt fantastisch. De specs zijn niet heb een 2,4Ghz core2duo met 2gb aan ram. En ik gebruik liever die dan de i7 laptop die ik voor school moet gebruiken.Bekijk deze site even. Staat alles op wat je nodig hebt. http://www.tonymacx86.com

Bijdrager
    Bizon

Zelfs op een normale pc werkt OS X beter dan windows.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Mits je de goede hardware hebt ja.:)

Bijdrager
    Bizon

Hardware maakt niks meer uit. Voor bijna alle onderdelen zijn tegenwoordig patches waardoor alles in de pc gewoon ondersteund wordt.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Bijna alle onderdelen inderdaad. Bij mij werkte alles, behalve de videokaart en netwerkkaart.:(

Ben toch blijer met mijn MBP.:)

@TS Succes, ik hoop voor je dat het lukt!

Bijdrager
    ruben

Kan iemand dan mij zeggen hoe ik mijn beeld fix op mijn laptop van 1024 x 786 naar 1366 x 786, ik heb de nVidia GeFore GT 540M, na het installeren van een kext voor deze GPU en een Intel HD grapics kext zag hij wel mijn nVidia kaart in de systeem info maar nooit gelukt de juiste resolutie te krijgen, ik heb ook al swichresx gebrobeerd.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Welke versie van OS X? Die Kext is alleen voor 10.7.X getest, op 10.6.X werkt die helemaal niet en op 10.5.X en 10.8.X is het onbekend.

Er zijn meer mensen met hetzelfde probleem.

Bijdrager
    ruben

ik had OS X Lion 10.7.2

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.