8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Video-Vlodrop

mac op een windows netwerk

hoe kan ik mijn mac op een windows netwerk krijgen?
    ben helemaal nieuw met Apple dus ?

gr Karel

Bijdrager
    belfortmac

Wat bedoel je precies met een mac op een windows netwerk?
    Als je thuis wifi hebt, maakt het niks uit of dit nu apple, windows, of android is.
    Het is een kwestie van het ingeven van je wifi wachtwoord / sleutel.
    Of bedoel je iets anders?

Bijdrager
    Beech

Gewoon even lezen wat ze er bij Apple van zeggen.

Of dit volgen.

En .

Maar mijn ervaring is dat het een hele puzzel is. Succes er mee.

Bijdrager
    Video-Vlodrop

daalhofmac
    ik bedoel mijn mac in een thuisnetwerk waar ook 3 windows pc,s en een storcenter en een printer op zit

Bijdrager
    belfortmac

Ik zit hier met 2 macs, 1 ipad, 1 windows pc, 1 brother printer, 1 samsung phone, 1 LG SMART TV, en een airport express op mijn stereo om te streamen, alles doet het gewoon!

Bijdrager
    computer space

Makkelijkste is om op de Windows-PC’s een aantal mappen met files open te zetten voor File Sharing. Ik weet niet wat je nog meer wilt uitwisselen, maar die optie volstaat bij mij voor vrijwel alle heen en weer dingen. Je Windows machine verschijnt dan gewoon op je Mac.

Bijdrager
    makasa

Ik gebruik mijn MBP gewoon op allerlei netwerken en heb dat werkt prima. Exchange werkt ook prima. Instellen levert ook geen probleem op. Is vrij eenvoudig. Niet moeilijker dan een Win PC.

Bijdrager
    jochems

systeemvoorkeuren -> delen -> bestandsdeling aanzetten -> beide opties aanzetten en een account aanklikken die je wilt sharen.

Mocht je Windows -prehistoric- XP gebruiken dan is het allemaal wat lastiger, maar vista, win 7 / 8 doen het prima met deze setting.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.